Aktualności:

  • 21 Październik 2019, 09:23:11

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym  (Przeczytany 888 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sniegu80

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Październik 2019, 21:11:17 »
Ja zaproponowałbym sprzedającemu aby zwrócił pieniążki z przeprosinami, albo następnego dnia wizyta w miejscowej jednostce Policji i zawiadomienie z art. 286 kk. Kilka wizyt w sprzedającego na Policji i więcej takiego numeru nie zrobi!!!!

Tuk Tukat

  • Rada Oficerów TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 416
  • Legitymacja TPZN nr.104
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Październik 2019, 21:40:58 »
Moneta jak najbardziej do zwrotu , ale co do braku kontaktu to z doświadczenia wiem ,że zwykle te większe firmy niestety nie odpisują na maile , jak sam nie zadzwonisz to ciężko się czasem o nr przesyłki doprosić .
Janek

Lech Stępniewski

  • Gaduła
  • ****
  • Wiadomości: 6 571
    • NOT IN RIC
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Październik 2019, 21:57:20 »
Ach, to ta firma... Czasem sobie o niej przypominam, gdy oglądam Fake Coin Reports na FAC.
NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII

xallax

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 282
  • Zainteresowania: Półgrosze Jagiellonów
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Październik 2019, 23:10:53 »
Ach, to ta firma... Czasem sobie o niej przypominam, gdy oglądam Fake Coin Reports na FAC.
Jak dla mnie wszystko w temacie.

patrykoz

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Październik 2019, 23:14:48 »
Panowie... ja zawsze myślałem że to poważna i duża firma. Aukcje i piekne numizmaty..No i ugruntowana na rynku

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 4 214
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Październik 2019, 00:26:03 »
Moneta jak najbardziej do zwrotu , ale co do braku kontaktu to z doświadczenia wiem ,że zwykle te większe firmy niestety nie odpisują na maile , jak sam nie zadzwonisz to ciężko się czasem o nr przesyłki doprosić .

Codzienny biznes to jedno, a klient, który zgłasza kłopot i któremu trzeba pomoc, to według mnie inna para kaloszy.
Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek

Jarasek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #21 dnia: 16 Październik 2019, 18:22:51 »
Zacząłem ten wątek więc dopiszę zakończenie. W trakcie mojej wizyty u sprzedającego, spośród kilkunastu zaoferowanych monet wybrałem dukata, który mnie w pełni satysfakcjonował. I wszystko byłoby super gdyby sprzedający nie zaczął dyskusji. Nie będę opisywał zarzutów mi postawionych ale jednego jestem pewien - był to mój ostatni zakup u tego pana. Na całe szczęście są inne firmy.numizmatyczne.

zenonmoj

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 3 448
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Październik 2019, 19:04:51 »
A może jednak kolega podzieliłby się z nami owymi "zarzutami"?
Jestem naprawdę strasznie ciekawy, jak ta "obrona przez atak" (bo tak to chyba można zrozumieć) wyglądała...
ZM

Jarasek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Październik 2019, 20:47:53 »
Przede wszystkim zarzucono mi, że zdjęcia wykonano w nieprofesjonalny sposób, zostały wręcz zmanipulowane a sama monet jest w o wiele lepszym stanie niż pokazują moje zdjęcia. Po drugie, pretensje o założenie tego wątki na forum TPZN. Więc wytłumaczyłem, że celem była weryfikacja stanu zachowania monety a nie stawianie w negatywnym świetle firmy.
Zaproponowałem aby sprzedający zrobił zdjęcie spornej monety (którą oddałem) i wkleił w tym wątku.
Ostatni zarzut był wręcz kuriozalny a polegał na domniemaniu, że celowo założyłem ten wątek aby "dokopać" firmie.
I to by było na tyle.

modsog

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 644
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Październik 2019, 21:30:18 »
Łohoho złej baletnicy...
Jakby się wywiązali to jeszcze by zyskali zamiast sarkać i marudzić.
Niedawno zamawiałem wydech do samochodu bo stary był stary i za mały. Firma sprowadzała go ze Szwecji. Potrzebowałem go "na już" bo za 2 tyg byłem umówione na strojenie auta. Pośrednik zapewniał, że tydzień to maks. Po 3 dniach (piątek) bez żadnej wiadomości zagadnąłem ich. Okazała się, że w ponad 10-letniej działalności firmy (przynajmniej tak się tłumaczyli bo cholera wie jak było naprawdę)  pierwszy raz się tak zdarzyło, że jakimś cudem zamówienie zostało przeoczone. Niestety dopiero w poniedziałek przesyłka ruszyła a ja z napięciem śledziłem trasę aż na 3 dni przed terminem wydech przybył. Plus do tego dostałem rabat na przyszłe zakupy a facet z firmy zadzwonił, żeby spytać czy wydech doszedł i wszystko jest ok.
Tak się załatwia takie sprawy.

zenonmoj

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 3 448
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Październik 2019, 22:00:51 »
Auuuu...
1) Gdyby Kolega był zadowolony, tzn. gdyby firma zaoferowała monetę w "lepszym stanie", wtedy w ogóle nie byłoby potrzeby zakładania tego wątku...
2) Nie uważam, aby zdjęcia monety drugiej były jakoś szczególnie "nieprofesjonalnie" wykonane, może kolor mógłby być "piękniejszy"... - ale i tak niezależnie od tego widać było bardzo wyraźnie, że wiele detali było wytartych w znacznie większym stopniu niż na monecie pierwotnie wylicytowanej...
3) Ostatni zarzut jest rzeczywiście kuriozalny - przecież początkowo nawet nazwa firmy nigdzie się nie pojawiała. Ze swojej strony nie widzę przeszkód, aby nadal korzystać z usług tej firmy (oczywiście o ile oferta będzie ciekawa...), natomiast życzyłbym sobie, aby firma potraktowała ten wątek jako rodzaj "konstruktywnej krytyki". Ja osobiście cenię sobie sprzedawców, które traktują mnie jako klienta poważnie, a w sytuacjach "stresujących" reagują spokojnie, niehisterycznie i szukają wyjścia zadowalającego obie strony bez zbędnych i niestosownych komentarzy. Do takich sprzedawców chętnie wracam, a zdarza się nawet, że bez żalu za coś zapłacę więcej, niż pierwotnie planowałem...

ZM

J.H.

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 78
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Październik 2019, 22:22:20 »
Przez kilkanaście lat prowadzenia własnej działalności nie potrafiłem się przełamać, żeby w razie jakiejś wtopy powiedzieć klientowi wprost, że coś zrobiłem źle.
Nie wiem skąd się to bierze, ale człowiek automatycznie kluczy, przerzuca winę na kogo się da, zgrywa durnia itd.
Całkiem niedawno odkryłem, że powiedzenie klientowi wprost, że się coś zepsuło, albo zapomniało, albo wręcz: ''nie chciało mi się do Pana zadzwonić, przepraszam'' spotyka się ZAWSZE z bardzo przyjaznym odbiorem i bardzo często finał jest taki, że to klient przekonuje mnie że to przecież nic złego, że się zdarza i takie tam.
Ale ciężko się przełamać i zacząć tak zachowywać, naprawdę. Więc ja poniekąd rozumiem (anty)bohatera tego wątku.


modsog

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 644
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Październik 2019, 22:37:26 »
Ja rozumiem, że "firma też człowiek" i zawinić mógł każdy od zapchanej skrzynki pocztowej, po ból głowy osoby realizującej zamówienia aż po kuriera, który nie wziął jednej przesyłki bo dajmy na to leżała pod kartką papieru.
No ale jak się jeszcze na odchodnym robi klientowi wymówki za to, że śmiał nagłośnić sytuację (nie podając wcale danych firmy) to taki kop w dupę w stylu "masz i wynocha".
Zwykłe "Przepraszam za zaistniałą sytuację, nie wiem dlaczego ale przesyłka do Pana nie dotarła" jak kolega wyżej załatwiłaby cała sytuację. 
Odnośnie zdjęć... mamy oczy i umiemy z nich korzystać. To, że moneta z drugiego zdjęcia nie była tak pięknie oświetlona a zdjęcie nie było tak ostre jak ich to nie znaczy, że nie widać, że monety różnią się od siebie stanami zachowania na niekorzyść tej drugiej. Nie dość, że nie dostał Pan monety, to pomimo zapewnień o lepszym stanie dostał Pan inną z EWIDENTNIE gorszym stanem zachowania. To jeszcze miał Pan czelność odwoływać się od tego.
Coś mi się wydaje, że oni mają za dużo klientów... Wie Pan za tanie monety Pan wybierał i jeszcze grymasił ;)

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 4 214
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Październik 2019, 04:41:58 »
Jest takie coś, co na swój własny użytek nazywam "syndromem księżniczki". Na ogol jest to pani sklepowa, która powinna przecież być księżniczką a jest sklepową. Zachowanie wobec klientów jest w zasadzie takie samo.

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek

DzikiZdeb

  • Gaduła
  • ****
  • Wiadomości: 3 685
Odp: Zakup w renomowanym, polskim domu aukcyjnym
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Październik 2019, 07:23:00 »
człowiek automatycznie kluczy, przerzuca winę na kogo się da, zgrywa durnia
Wszystko zależy od człowieka. Jak ktoś ma odwagę cywilną (wrodzoną albo nabytą), nie ma takich pokus.

 

R E K L A M A
aukcja monet