TPZN - Forum numizmatyczne

Pieniądz w Polsce => Do 1506 => Wątek zaczęty przez: geraltttt82 02 Listopad 2016, 10:49:26



Tytuł: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: geraltttt82 02 Listopad 2016, 10:49:26

  Czy to przypadkiem nie będzie fals z epoki ? Na chwile obecną mam tylko zdjęcia, wagę podam później.

 

 


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: vittorio 03 Listopad 2016, 08:43:23
Tak,bez większego ryzyka można stwierdzić,że to nie jest oficjalna mennica.
Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: geraltttt82 03 Listopad 2016, 11:02:12

 Wczoraj dostałem odpowiedź od Pana Profesora Paszkiewicza:

"nie mamy jasnych kryteriów dla wyróżnienia na podstawie oglądu fałszywych denarów Władysława Warneńczyka wśród monet wykonanych poprawnie. Pański denar nie ma znaków w dolnych polach korony, co jest cechą występującą bardzo nieregularnie w skarbach i sugeruje pochodzenie z mennicy fałszerskiej. Nadto orzeł ma asymetryczne skrzydła i krótsze pióra niż zwykle denary tego króla. To również sugeruje fałszerstwo. Ale większą pewność można mieć tylko po analizie metalu: w zasadzie fałszywe denary jagiellońskie nie zawierają w ogóle srebra."

 

a to opis z allegro:

"WŁADYSŁAW--WARNEŃCZYK --DENAR--B.ŁADNY

Przedmiot pochodzi z mojego zbioru

Stan jak na zdjęciu."


Mój błąd, że zaufałem sprzedawcy z 4306 pozytywnych komentarzy.


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: vittorio 03 Listopad 2016, 12:52:20
Nie ma co się denerwować.Idę o zakład,iż sprzedawca nie miał pojęcia,tak jak większość ludzi nie interesujących się tym tematem szczegółowo,że sprzedaje falsa z epoki.Prawda jest taka,że te nielegalne warsztaty natłukły chyba tyle monet ile oficjalna mennica.W każdym razie jak się spojrzy na to co jest oferowane w sprzedaży,to można odnieść takie wrażenie.
Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: Maximus 03 Listopad 2016, 13:08:30


Mój błąd, że zaufałem sprzedawcy z 4306 pozytywnych komentarzy.

56 zł nie majątek za fajną monetę z epoki. Sprzedawca ok, na pewno nie chciałby rujnować swojej reputacji za 56 zł.



Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: geraltttt82 03 Listopad 2016, 14:05:33
Dla Karkosika milion też nie majątek, ale pewnie wolałby nie kupować Bentleya ze sklejki. Gdybym chciał mieć falsa z epoki, to bym się cieszył, ale nie o to chodziło.


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: Maximus 03 Listopad 2016, 14:23:06

Dla Karkosika milion też nie majątek, ale pewnie wolałby nie kupować Bentleya ze sklejki. Gdybym chciał mieć falsa z epoki, to bym się cieszył, ale nie o to chodziło.

Przepraszam, ale nie zam, to jakiś numizmatyk? Sprzedawcy też nie znam, choć kupiłam u niego kilka monet i nigdy nie był problemów.
A poinformował pan sprzedawcę o swoim odkryciu ? Co on na to?


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: Maximus 03 Listopad 2016, 14:45:03

 Wczoraj dostałem odpowiedź od Pana Profesora Paszkiewicza:

"nie mamy jasnych kryteriów ...."

 

Mój błąd, że zaufałem sprzedawcy z 4306 pozytywnych komentarzy.

Tak dla sportu przejrzałam denary Warneńczyka sprzedane w ostatnich latach na aukcjach WCN. Według kryteriów, które jadnak pan profesor zastosował :
,,Pański denar nie ma znaków w dolnych polach korony, co jest cechą występującą bardzo nieregularnie w skarbach i sugeruje pochodzenie z mennicy fałszerskiej. Nadto orzeł ma asymetryczne skrzydła i krótsze pióra niż zwykle denary tego króla"
-większość sprzedanych denarów byłoby fałszywe, np ten:

http://wcn.pl/archive/109242?q=warne&page=2


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: dariusz.m 03 Listopad 2016, 16:13:44
Cytuj
Gdybym chciał mieć falsa z epoki, to bym się cieszył, ale nie o to chodziło.

Bardzo dobrym opracowaniem dotyczącym denarków późnośredniowiecznych jest - oparty na pracy S. Kubiak oraz na analizie odkryć z ostatnich lat - artykuł J. Sima: Denary pierwszych Jagiellonów. W bardzo czytelny sposób została tam przedstawiona klasyfikacja denarów trzech pierwszych władców z dynastii Jagiellonów. Całość jest do pobrania na forum poszukiwanieskarbow.com (Identyfikacja monet/Klasyfikacja denarów jagiellońskich). Aby wejść na forum trzeba się zarejestrować.

Wracając do denara Warneńczyka, na którego się Pan tak zezłościł (chyba niesłusznie). W artykule J. Sima niektóre odmiany koron nie posiadają znaków w dolnych polach korony (zob. odm. II/a na zdjęciu 1.). Co do orła na Pana monecie to wydaje się, że jest zbliżony do odmiany „c” lub "d" na denarach typu II (zdjęcie 2.). Proszę zwrócić uwagę na poz. II/2 na trzecim zdjęciu – podobna do Pańskiego denarka.

Najlepiej będzie ściągnąć wspomniany artykuł i poczytać.


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: DzikiZdeb 03 Listopad 2016, 16:14:54
Bentley ze sklejki
Zupełnie nietrafione porównanie. Zamiast wozu drabiniastego z prostym dyszlem posiadającym homologację królewską ma Pan wóz drabiniasty bez królewskiego zezwolenia, za to z dyszlem specjalnie wykrzywionym, umożliwiającym przewożenie niewielkiej ilości kontrabandy. Oba są solidnymi świadkami dawno minionej epoki.

Poza tym nie sądzę, żeby miał Pan problem ze zwrotem.


Tytuł: Odp: Denar Warneńczyka - fals ?
Wiadomość wysłana przez: petroniusz15 04 Listopad 2016, 18:28:53
moim zdaniem to oryginał
mam kilka falsów z epoki denarów jagiellońskich , charakteryzuje je pokraczny rysunek orła i bardzo nieciekawy rewers