Aktualności:

  • 20 Czerwiec 2019, 19:00:45

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)  (Przeczytany 67469 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dukatkg

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 509
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #195 dnia: 10 Maj 2018, 19:18:26 »
Ładny, szkoda, że słaba powierzchnia :(

rubinowakrew

  • Członkowie TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 1 745
    • Katalog Półtoraków
  • Legitymacja: 111
  • Zainteresowania: Półtoraki i inne monety Zygmunta III
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #196 dnia: 11 Maj 2018, 09:25:06 »
Półtorak ryski 1620 z herbem Rygi i liskiem (Gum. 1446, H.Cz. 1410 (R-2), Kurp. 2486 (R-3), Kop. 8175 (R-5))

I poprawianym E na awersie.
Co za czasy.... Falsy się patynuje, oryginały poleruje a kupuje się napisy na pudełkach...

Tytus

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 616
  • x
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #197 dnia: 11 Maj 2018, 10:12:21 »
…ale wybrzydzają; mają ładniejsze?  ;)
Na żywo moim zdaniem moneta jest dużo ładniejsza niż na zdjęciu i ma sporo lustra w tle.
Poprawione „E” daje niepowtarzalnego smaczku, może nie aż tak wyraźnie jak ta odwrócona druga litera „N” na egzemplarzu p. hr. Czapskiego, ale zawsze…  :)

rubinowakrew

  • Członkowie TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 1 745
    • Katalog Półtoraków
  • Legitymacja: 111
  • Zainteresowania: Półtoraki i inne monety Zygmunta III
Co za czasy.... Falsy się patynuje, oryginały poleruje a kupuje się napisy na pudełkach...

dariusz.m

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 604
    • Blog Numizmatyczny
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #199 dnia: 27 Maj 2018, 16:03:24 »
Moneta całkiem interesująca. Z tym, że:

* żadna "LITHUANIA", tylko szeląg koronny z mennicy wschowskiej
* nie 1607 tylko 1597
* nie "CLOVER" jeno gałązka z jagodami Jana Dittmara

Fajny i rzadki szeląg. W katalogu Kopickiego (2007) ma nr 104 i na pewno wart jest uwiecznienia w wątku:
« Ostatnia zmiana: 27 Maj 2018, 16:09:56 wysłana przez dariusz.m »

rubinowakrew

  • Członkowie TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 1 745
    • Katalog Półtoraków
  • Legitymacja: 111
  • Zainteresowania: Półtoraki i inne monety Zygmunta III
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #200 dnia: 27 Maj 2018, 18:52:34 »
Że jest błędnie opisany to wiem.
Mam nadzieję, że sprzedawca fotografuje tak jak opisuje.
Co za czasy.... Falsy się patynuje, oryginały poleruje a kupuje się napisy na pudełkach...

Marienburg

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 1 019
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #201 dnia: 02 Sierpień 2018, 17:48:57 »
Szóstak Malbork 1599 r.
waga: 4,63 g
średnica: 28 mm
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpień 2018, 12:07:41 wysłana przez Marienburg »
Marcin

Tytus

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 616
  • x
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #202 dnia: 05 Sierpień 2018, 18:00:26 »
...czy czas na kolejną wizytę u okulisty czy też autentycznie widzę "96"...  ;)

Tuk Tukat

  • Rada Oficerów TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 384
  • Legitymacja TPZN nr.104
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #203 dnia: 05 Sierpień 2018, 19:10:50 »
...czy czas na kolejną wizytę u okulisty czy też autentycznie widzę "96"...  ;)
Jak najbardziej 1596 :) .
Janek

Marienburg

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 1 019
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #204 dnia: 05 Sierpień 2018, 22:18:38 »
...czy czas na kolejną wizytę u okulisty czy też autentycznie widzę "96"...  ;)
Ostatnio b. często się mylę... wina pogody.  ;)
Marcin

TomekP

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 948
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #205 dnia: 06 Sierpień 2018, 12:21:12 »
A mi udało się niedawno - dzięki kol. Krzysztofowi Jurko - kupić dwa denarki poznańskie z 1607 roku. Odmianowo to samo, jednak dwa różne stemple. 1607 to jeden z łatwiej dostępnych na rynku roczników. Istnieje szereg stempli, nie pozwalających jednak na wyróżnienie odmian czy choćby wariantów. Ich głównym wyróżnikiem jest położenie kluczy względem korony i daty. Na niektórych egzemplarzach widoczna jest też kropka centryczna (?).
Ot takie dwa przyjemniaczki :)

Korczaszko

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 671
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #206 dnia: 07 Sierpień 2018, 16:44:49 »
Bardzo wdzięczne denarki Tomku, gratuluję.
Ja też postanowiłem pokazać moje ciekawsze nabytki z ostatniego tygodnia, aby nie zostać posądzony o to, iż tylko sprzedaję monety  ;).

Jako pierwszy Zygmunt I Stary grosz gdański  z 1538 roku stan okołomenniczy.
A:SIGIS*I*REX*POLO*DO*TO*PRVS
R:GROSSVS*CIVI*GEDANEN*1538
Niedobicie spowodowane różnicą  grubości krążka menniczego.
Odmiana PRVS jest o wiele rzadsza od PRVSS.
Jak ją odebrałem miałem efekt WOW i szybszego bicia serca  ;D


 
Człowiek uczy się całe życie, rodzi się głupi a umiera głupszy :)

Korczaszko

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 671
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #207 dnia: 07 Sierpień 2018, 17:02:54 »
Jako drugi Zygmunt I Stary NIENOTOWANY grosz gdański z 1531 roku z błędem w legendzie Awersu.
A:SIGIS*REX*I*PO*DO*TOCI*PRV
R:GROSSVS*CIVI*DANC3*153I
Człowiek uczy się całe życie, rodzi się głupi a umiera głupszy :)

Ł.Cieśla

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 318
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #208 dnia: 07 Sierpień 2018, 17:19:21 »
Bardzo wdzięczne denarki Tomku, gratuluję.
Ja też postanowiłem pokazać moje ciekawsze nabytki z ostatniego tygodnia, aby nie zostać posądzony o to, iż tylko sprzedaję monety  ;).

Jako pierwszy Zygmunt I Stary grosz gdański  z 1538 roku stan okołomenniczy.
A:SIGIS*I*REX*POLO*DO*TO*PRVS
R:GROSSVS*CIVI*GEDANEN*1538
Niedobicie spowodowane różnicą  grubości krążka menniczego.
Odmiana PRVS jest o wiele rzadsza od PRVSS.
Jak ją odebrałem miałem efekt WOW i szybszego bicia serca  ;D


 

Gratulacje. Wiadomo, czyim znakiem menniczym są dwa haki hutnicze na rewersie? Czy "gwiazdka" za PRUS to też znak jakiegoś mincerza?
Doctrina multiplex, veritas una

Korczaszko

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 671
Odp: Połowy drobnicy staropolskiej (i nie tylko drobnicy)
« Odpowiedź #209 dnia: 07 Sierpień 2018, 17:21:45 »
Jako trzeci Zygmunt I Stary NIENOTOWANY półgrosz litewski z 1522 roku z błędem daty i legendy.
A:MONETAS:SIGISMVNDI:5ZZ
R:MAGNI:DVCIS:LITVANIE:
Człowiek uczy się całe życie, rodzi się głupi a umiera głupszy :)

 

R E K L A M A
aukcja monet