Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
21 Listopad 2017, 19:56:42


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Oryginał czy kopia jarmarczna?  (Przeczytany 3273 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Miroslav
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Księstwo Cieszyńskie

Wiadomości: 271



Zobacz profil
« : 26 Sierpień 2016, 21:39:57 »

http://allegro.pl/ostatni-piast-slask-1-1-4-talar-jerzy-wilhelm-pcgs-i6415353883.html#thumb/1

Bo mi wygląda na tą drugą opcje
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 818



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 26 Sierpień 2016, 23:29:21 »

Kompletnie się nie znam na takich talarach, ale byłbym szczerze zdumiony, gdyby tak miał wyglądać oryginał.
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 577



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 27 Sierpień 2016, 04:36:53 »

Jak na ten okres liternictwo jest wyraznie nieudane, niechlujne nawet. Awers tez zgrubny. Nie jestem specjalista od okresu czy Slaska, ale stawiam na falsa.
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
dukatkg
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 393



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 27 Sierpień 2016, 10:08:19 »

Dobra, przepolerowana.
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 818



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 27 Sierpień 2016, 12:56:16 »

przepolerowana.

Jak takie ordynarne przepolerowanie jest traktowane przez zbieraczy tego typu monet?
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 577



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 27 Sierpień 2016, 16:14:14 »

Tak to mniej wiecej wyglada


* slask.jpg (465.91 KB, 1483x744 - wyświetlony 252 razy.)
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
petroniusz15
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 052

Wiadomości: 2 032


tam dom twój gdzie serce twoje


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 27 Sierpień 2016, 18:24:46 »

dla mnie - odlew i to kiepskiej jakości
Zapisane

pomorze średniowieczne z krzyżactwem , polska królewska , prl obiegowe, IIrp obiegowe
członek TPZN nr 52
Tuk Tukat
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Legtymacja TPZN nr.104
Zainteresowania:
Polska Królewska obecnie drobnica ZW III , Księstwo Warszawskie, II RP

Wiadomości: 219



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 27 Sierpień 2016, 20:32:25 »

dla mnie - odlew i to kiepskiej jakości
Zgadzam się z Panem ten rzekomy talar jest paskudny .
Zapisane

Janek
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 577



Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 28 Sierpień 2016, 01:43:32 »

Dla mnie "przepolerowanie" obniza stan monety bardziej niz dziura. O ile II z dziura to dla mnie conajwyzej III o tyle to co widze na zdjeciu z aukcji to najwyzej IV. Biorac pod uwage, ze wyglada podejrzanie na odlew, nie tykam.
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
Miroslav
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Księstwo Cieszyńskie

Wiadomości: 271



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 29 Sierpień 2016, 19:05:41 »

Dobra, przepolerowana.

Polerka, hmmm, tu chyba musiałaby zostać użyta nie tylko pasta polerska ale i papier ścierny. Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby ktoś oryginalną monetę takiej wartości mógł potraktować w taki sposób. No chyba że to polerowany odlew:)
Zapisane
Miroslav
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Księstwo Cieszyńskie

Wiadomości: 271



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 06 Wrzesień 2016, 15:56:17 »

Już prawie zapomniałem o tej monecie a tu wczoraj odezwał się do mnie ten sprzedawca  (miał mój adres e-mailowy ponieważ  jeszcze w trakcie aukcji prosiłem o podanie średnicy i wagi) z zapytaniem czy chcę kupić tą monetę, żebym złożył jakąś ofertę. Grzecznie odpisałem mu że mam pewne wątpliwości co do oryginalności monety na co on mocno się obruszył.  Tak oto argumentuje oryginalność monety pisząc łamaną polszczyzną (chyba za długo przebywał za granicą) cyt: :" Moneta pochodzi ze zbioru 20 talarow wielokrotnosci sprzedanego z stanach rok temu … Zbior byl budowany w latach 1950 …." i cyt: "Od 1999 roku biore udzial w tych aukcjach i mam katalogi pelne notatek …"
Ale najbardziej zdziwiła mnie jego wypowiedź na temat podesłanych mu do porównania monet z archiwum WCN-u (http://wcn.pl/archive?q=1+1%2F4+talara+wilhelm) cyt: " Tak widze wyczyszczone egz. nie nadajace sie do holdera . Miechanicznie popsute 80% .50% zawieszona i naprawiane …manipulowane    ceny wysokie "
Jego siła argumentów coraz bardzie przekonuje mnie do zakupu tej monety:)
Zapisane
Tuk Tukat
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Legtymacja TPZN nr.104
Zainteresowania:
Polska Królewska obecnie drobnica ZW III , Księstwo Warszawskie, II RP

Wiadomości: 219



Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 06 Wrzesień 2016, 16:05:46 »

Jeżeli sprzedawca jest z Polski to proponowałbym spotkanie i dokładne oględziny monety . Cena wg mnie mocno wygórowana osobiście odradzam Panu kupna tej monety .
Zapisane

Janek
jurek555
Użytkownik
**
United Kingdom United Kingdom

Zainteresowania:
Monety II RP

Wiadomości: 26


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 14 Październik 2016, 12:38:06 »

100% Fals
Zapisane
Miroslav
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Księstwo Cieszyńskie

Wiadomości: 271



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 30 Sierpień 2017, 09:32:03 »

Omawiany egzemplarz pojawił się u Niemczyka(https://aukcjamonet.pl/product/6670/slask-ksiestwo-legnicko-brzesko-wolowskie-1-14-talara-posmiertnego-1675-brzeg) . Pytanie – czy to ta sama moneta tylko zdjęcie lepszej jakości? W załączniku dla porównania wklejam fotkę awersu i rewersu z aukcji allegro


* 1.25 talara Georg Wilhelm.jpg (112.8 KB, 636x318 - wyświetlony 73 razy.)
Zapisane
dukatkg
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 393



Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 30 Sierpień 2017, 10:35:01 »

To ta sama moneta  Zły
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM