Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
20 Listopad 2017, 06:34:17


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Denar Warneńczyka - fals ?  (Przeczytany 3118 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
geraltttt82
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
OFEC XX wiek

Wiadomości: 120


http://en.numista.com/echanges/profil.php?id=62681


Zobacz profil WWW
« : 02 Listopad 2016, 10:49:26 »


  Czy to przypadkiem nie będzie fals z epoki ? Na chwile obecną mam tylko zdjęcia, wagę podam później.

 

 


* den1.jpg (135.05 KB, 800x600 - wyświetlony 109 razy.)

* den2.jpg (142.66 KB, 800x600 - wyświetlony 99 razy.)
Zapisane

vittorio
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
okres wczesnojagielloński

Wiadomości: 156


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 03 Listopad 2016, 08:43:23 »

Tak,bez większego ryzyka można stwierdzić,że to nie jest oficjalna mennica.
Pozdrawiam
Zapisane
geraltttt82
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
OFEC XX wiek

Wiadomości: 120


http://en.numista.com/echanges/profil.php?id=62681


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2 : 03 Listopad 2016, 11:02:12 »


 Wczoraj dostałem odpowiedź od Pana Profesora Paszkiewicza:

"nie mamy jasnych kryteriów dla wyróżnienia na podstawie oglądu fałszywych denarów Władysława Warneńczyka wśród monet wykonanych poprawnie. Pański denar nie ma znaków w dolnych polach korony, co jest cechą występującą bardzo nieregularnie w skarbach i sugeruje pochodzenie z mennicy fałszerskiej. Nadto orzeł ma asymetryczne skrzydła i krótsze pióra niż zwykle denary tego króla. To również sugeruje fałszerstwo. Ale większą pewność można mieć tylko po analizie metalu: w zasadzie fałszywe denary jagiellońskie nie zawierają w ogóle srebra."

 

a to opis z allegro:

"WŁADYSŁAW--WARNEŃCZYK --DENAR--B.ŁADNY

Przedmiot pochodzi z mojego zbioru

Stan jak na zdjęciu."


Mój błąd, że zaufałem sprzedawcy z 4306 pozytywnych komentarzy.
Zapisane

vittorio
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
okres wczesnojagielloński

Wiadomości: 156


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 03 Listopad 2016, 12:52:20 »

Nie ma co się denerwować.Idę o zakład,iż sprzedawca nie miał pojęcia,tak jak większość ludzi nie interesujących się tym tematem szczegółowo,że sprzedaje falsa z epoki.Prawda jest taka,że te nielegalne warsztaty natłukły chyba tyle monet ile oficjalna mennica.W każdym razie jak się spojrzy na to co jest oferowane w sprzedaży,to można odnieść takie wrażenie.
Pozdrawiam.
Zapisane
Maximus
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Anytk

Wiadomości: 24


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 03 Listopad 2016, 13:08:30 »



Mój błąd, że zaufałem sprzedawcy z 4306 pozytywnych komentarzy.

56 zł nie majątek za fajną monetę z epoki. Sprzedawca ok, na pewno nie chciałby rujnować swojej reputacji za 56 zł.

Zapisane
geraltttt82
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
OFEC XX wiek

Wiadomości: 120


http://en.numista.com/echanges/profil.php?id=62681


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : 03 Listopad 2016, 14:05:33 »

Dla Karkosika milion też nie majątek, ale pewnie wolałby nie kupować Bentleya ze sklejki. Gdybym chciał mieć falsa z epoki, to bym się cieszył, ale nie o to chodziło.
Zapisane

Maximus
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Anytk

Wiadomości: 24


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 03 Listopad 2016, 14:23:06 »


Dla Karkosika milion też nie majątek, ale pewnie wolałby nie kupować Bentleya ze sklejki. Gdybym chciał mieć falsa z epoki, to bym się cieszył, ale nie o to chodziło.

Przepraszam, ale nie zam, to jakiś numizmatyk? Sprzedawcy też nie znam, choć kupiłam u niego kilka monet i nigdy nie był problemów.
A poinformował pan sprzedawcę o swoim odkryciu ? Co on na to?
Zapisane
Maximus
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Anytk

Wiadomości: 24


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 03 Listopad 2016, 14:45:03 »


 Wczoraj dostałem odpowiedź od Pana Profesora Paszkiewicza:

"nie mamy jasnych kryteriów ...."

 

Mój błąd, że zaufałem sprzedawcy z 4306 pozytywnych komentarzy.

Tak dla sportu przejrzałam denary Warneńczyka sprzedane w ostatnich latach na aukcjach WCN. Według kryteriów, które jadnak pan profesor zastosował :
,,Pański denar nie ma znaków w dolnych polach korony, co jest cechą występującą bardzo nieregularnie w skarbach i sugeruje pochodzenie z mennicy fałszerskiej. Nadto orzeł ma asymetryczne skrzydła i krótsze pióra niż zwykle denary tego króla"
-większość sprzedanych denarów byłoby fałszywe, np ten:

http://wcn.pl/archive/109242?q=warne&page=2


* 109242.jpg (39.42 KB, 640x322 - wyświetlony 67 razy.)
Zapisane
dariusz.m
Stały bywalec
***
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Polskie Towarzystwo Numizmatyczne
Zainteresowania:
polskie szelągi

Wiadomości: 401



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : 03 Listopad 2016, 16:13:44 »

Cytuj
Gdybym chciał mieć falsa z epoki, to bym się cieszył, ale nie o to chodziło.

Bardzo dobrym opracowaniem dotyczącym denarków późnośredniowiecznych jest - oparty na pracy S. Kubiak oraz na analizie odkryć z ostatnich lat - artykuł J. Sima: Denary pierwszych Jagiellonów. W bardzo czytelny sposób została tam przedstawiona klasyfikacja denarów trzech pierwszych władców z dynastii Jagiellonów. Całość jest do pobrania na forum poszukiwanieskarbow.com (Identyfikacja monet/Klasyfikacja denarów jagiellońskich). Aby wejść na forum trzeba się zarejestrować.

Wracając do denara Warneńczyka, na którego się Pan tak zezłościł (chyba niesłusznie). W artykule J. Sima niektóre odmiany koron nie posiadają znaków w dolnych polach korony (zob. odm. II/a na zdjęciu 1.). Co do orła na Pana monecie to wydaje się, że jest zbliżony do odmiany „c” lub "d" na denarach typu II (zdjęcie 2.). Proszę zwrócić uwagę na poz. II/2 na trzecim zdjęciu – podobna do Pańskiego denarka.

Najlepiej będzie ściągnąć wspomniany artykuł i poczytać.


* 11.JPG (66.35 KB, 700x648 - wyświetlony 91 razy.)

* 12.JPG (48.77 KB, 700x561 - wyświetlony 68 razy.)

* 13.JPG (61.42 KB, 700x531 - wyświetlony 77 razy.)
Zapisane

DzikiZdeb
Gaduła
****

Wiadomości: 2 275


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 03 Listopad 2016, 16:14:54 »

Bentley ze sklejki
Zupełnie nietrafione porównanie. Zamiast wozu drabiniastego z prostym dyszlem posiadającym homologację królewską ma Pan wóz drabiniasty bez królewskiego zezwolenia, za to z dyszlem specjalnie wykrzywionym, umożliwiającym przewożenie niewielkiej ilości kontrabandy. Oba są solidnymi świadkami dawno minionej epoki.

Poza tym nie sądzę, żeby miał Pan problem ze zwrotem.
Zapisane
petroniusz15
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 052

Wiadomości: 2 032


tam dom twój gdzie serce twoje


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 04 Listopad 2016, 18:28:53 »

moim zdaniem to oryginał
mam kilka falsów z epoki denarów jagiellońskich , charakteryzuje je pokraczny rysunek orła i bardzo nieciekawy rewers
Zapisane

pomorze średniowieczne z krzyżactwem , polska królewska , prl obiegowe, IIrp obiegowe
członek TPZN nr 52
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM