Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
17 Lipiec 2018, 13:05:56


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fałszywe dukaty Zygmunta III  (Przeczytany 7460 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
DzikiZdeb
Gaduła
****

Wiadomości: 2 730


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 13 Grudzień 2017, 12:29:29 »

Jak tak dalej pójdzie, to dukaty Franciszka Józefa staną się rzadkością Uśmiech
Mennica wiedeńska dostarcza cały czas nowego materiału, więc o to bym się nie bał :-)
Zapisane
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVI w. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 3 141



Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 13 Grudzień 2017, 14:43:01 »


Ten sprzedawca musi chyba być dystrybutorem fałszywych dukatów, bo właśnie sprzedał również falsa dukata Stefana Batorego 1584 na Starym Prochasce.
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek
Majkel
Nowy użytkownik
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety miejskie

Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 20 Grudzień 2017, 21:22:43 »

Czytanie takich dyskusji nie zachęca do kolekcjonowanie monet. Jest wiele intenetowych katalogów i innych miejsc, gdzie można zobaczyć doskonale zdjęcia pięknych numizmatów. Przydałby się jednak katalog falsów. Problemu by nie rozwiązał, ale miałby walor edukacyjny i byłby zapewne wielce pomocny nie tylko dla początkujących kolekcjonerów.
Przechodząc do tematu:
http://www.emporium-numismatics.com
Czy w leadzie promującym aukcję znajduje się fałszywy dukat ?!? (lot 131)

Pozdrawiam serdecznie.
Zapisane
Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 102


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 20 Grudzień 2017, 22:25:53 »

Tak jest to fals o którym wspominałem wcześniej.
Wytwór wyobraźni fałszerza, który połączył awers i rewers różnych roczników.
Mimo najobszerniejszej dotychczas kwerendy zbiorów publicznych i prywatnych w Polsce i za granicą p.J. Dutkowski nie odnalazł takiego dukata i nie opisał w "Złocie dynastii Wazów", co tylko to potwierdza.

Mnogość stempli? - a i owszem, ale przy rzadkich monetach nie było ich wcale aż tyle, żeby nie udało się ich skatalogować!
Zapisane
Majkel
Nowy użytkownik
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety miejskie

Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 24 Grudzień 2017, 15:04:20 »

Zapytam tutaj jeśli można (nie do końca w zgodzie z tematem) czy poniższy dukat też jest falsem czy popadam w paranoję :-(

https://www.sixbid.com/browse.html?auction=4184&category=111175&lot=3431651

Pozdrawiam i w nowym roku samych oryginałów życzę.




* 1661.jpg (185.7 KB, 1500x748 - wyświetlony 64 razy.)
Zapisane
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVI w. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 3 141



Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 24 Grudzień 2017, 17:00:12 »

Prawie na pewno fals.
Nie widzę dokładnie, ale tu są ślady, które trzeba obejrzeć, najlepiej na monecie.


* IMG_1272.JPG (292.7 KB, 1500x748 - wyświetlony 105 razy.)
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek
Majkel
Nowy użytkownik
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety miejskie

Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 25 Grudzień 2017, 14:13:07 »

Po pierwsze zauważyłem, że litery i drobne szczegóły są grubsze od wcześniej sprzedawanych (od prawej Niemczyk 12/162 i 3/106). Np grzywka króla, włosy, łańcuch.
Po drugie, odnoszę wrażenie, że kilka niedoskonałości ze środkowej monety jest przeniesiona na podejrzaną, a niektóre są widocznie poprawione.
Po trzecie, król ma tylko czubek nosa.
Ciekawe, czyżby środkowa moneta była wzorem do wykonania falsa ?


* dukat T 1661.jpg (790.41 KB, 1803x1217 - wyświetlony 129 razy.)
Zapisane
Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 102


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 25 Grudzień 2017, 23:25:15 »

Ten egzemplarz jest oryginalny.
Dość mocno obiegowy i zużyty egzemplarz, przez co elementy rysunku uległy wypłaszczeniu i sprawiają wrażenie innych. Dodatkowo moneta była zapewne przycięta - ktoś "ukradł" z niej parę setek złota Mrugnięcie.
Zdjęcie też dość nieszczęśliwe bo prześwietlone.

Tak poza tym to mennicy toruńskiej zawsze daleko było jakością do gdańskiej. Po potopie szwedzkim było tylko gorzej.
Zapisane
Majkel
Nowy użytkownik
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety miejskie

Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 25 Grudzień 2017, 23:34:46 »

Czyli jednak paranoja  :-)
A skąd takie dziwne tło na rewersie wszystkich monet ?
Zapisane
Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 102


Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 26 Grudzień 2017, 11:49:42 »

Czyli jednak paranoja  :-)
A skąd takie dziwne tło na rewersie wszystkich monet ?
Złe przygotowanie stempla (bardziej prawdopodobne) lub jego zużycie.
Zapisane
Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 102


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 24 Luty 2018, 22:00:30 »

Kolejny "pewniak" od Najlepszego Sprzedawcy:

https://www.ebay.pl/itm/POLEN-Sigismund-III-1587-1632-Dukat-1590-Danzig-Gold-Ducat-10964-R/332540897563?hash=item4d6cfb691b:g:K~oAAOSwZoZaexDx

Ściśle limitowana edycja  Mrugnięcie






* s-l500.jpg (40.66 KB, 500x474 - wyświetlony 63 razy.)

* s-l501.jpg (47.35 KB, 500x477 - wyświetlony 56 razy.)
Zapisane
Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 102


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 17 Czerwiec 2018, 16:30:37 »

Brillo original - na aukcji w Hiszpanii

https://www.numisbids.com/n.php?p=lot&sid=2633&lot=605


* image00605.jpg (148.39 KB, 1249x635 - wyświetlony 47 razy.)
Zapisane
Marienburg
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Legitymacja TPZN nr. 97
Zainteresowania:
Trojaki Malborskie, mennica malborska, heraldyka

Wiadomości: 839



Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 17 Czerwiec 2018, 16:38:44 »

Brillo original - na aukcji w Hiszpanii

https://www.numisbids.com/n.php?p=lot&sid=2633&lot=605

Rzeczywiście naturalny połysk menniczy.  Duży uśmiech
Zapisane

Marcin
Ranret
Nowy użytkownik
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Szóstaki Zygmunta III Wazy i Jana II Kazimierza oraz ciekawostki związane z numizmatyką polską

Wiadomości: 8


Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : 30 Czerwiec 2018, 16:09:51 »

Tego typu falsyfikaty dukatów Zygmunta III są już dość stare. Opisywał je już 3 lata temu Pan Sergiusz Stube na swoim fanpage'u  "Dukaty Rzeczpospolitej Numizmatyka" - https://www.facebook.com/1587482301464932/photos/a.1589036397976189.1073741826.1587482301464932/1660247804188381/?type=3

Do galerii dodam jeszcze takie cacuszko z violity (nie wiem czy było już omawiane gdzieś na forum ).


* 1595.jpg (74.42 KB, 686x254 - wyświetlony 31 razy.)
Zapisane
Ranret
Nowy użytkownik
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Szóstaki Zygmunta III Wazy i Jana II Kazimierza oraz ciekawostki związane z numizmatyką polską

Wiadomości: 8


Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : 30 Czerwiec 2018, 16:24:13 »

Tutaj trochę nie na temat ale chyba równie ciekawy fals - dukata litewskiego 1563. Sprzedawany na eBay'u. O ile dobrze pamiętam aukcja zakończyła się ( $ na zł) na poziomie około 10 000 złotych    Buzia na kłódkę
Niestety nie dysponuję lepszymi zdjęciami.


* 1563.jpg (59.19 KB, 731x300 - wyświetlony 38 razy.)
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM