Coś mi tu nie pasuje.
A dlaczego postać Teodozjusza z rewersu zawsze jest większa i trzyma rękę wyżej na krzyżu?
Nieprawda. Są trzy warianty przedstawienia tego elementu na rewersie:
- na dwóch jeden z cesarzy trzyma rękę powyżej drugiej,
- na trzecim ręce na krzyżu są na tym samym poziomie.
Tak samo z brodą: mimo iż większość brodę ma, są też egzemplarze Teodozjusza z przedstawieniem bez brody. Są nawet rzadkie egzemplarze, gdzie cesarz pokazany jest bez hełmu...
Argumenty Czorefa na korzyść Gotów zostają podważone w "Quaderno di studi" (2015), jako niewiążące...
Co do błędów w legendach dodam jeszcze od siebie: podobne zaburzenia ortograficzne znajdujemy też na monetach późniejszych: Leona, Veriny i Zenona. I co, to też niby wina Tus.. przepraszam, Gotów?
ZM
PS. Pozwolę sobie raz jeszcze wkleić mój egzemplarz Walentyniana