Aktualności:

  • 29 Październik 2020, 12:06:14

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Popularesy z Krakowa  (Przeczytany 26822 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stanis53S

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 247
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #150 dnia: 28 Wrzesień 2020, 16:33:13 »
Błąd bicia w dacie. Nabite 6 na 2.  12( 6 )21.
Stanis.

rubinowakrew

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 2 094
    • Katalog Półtoraków
  • Legitymacja: 111
  • Zainteresowania: Półtoraki i inne monety Zygmunta III
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #151 dnia: 28 Wrzesień 2020, 19:15:56 »
To nie błąd bicia tylko tworzenia stempla.

Przy okazji jak to działa, że zdjęcie w miniaturce jest odwrotnie a po kliknięciu już normalnie ??
Co za czasy.... Falsy się patynuje, oryginały poleruje a kupuje się napisy na pudełkach...

TampaBay

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #152 dnia: 30 Wrzesień 2020, 16:09:00 »
Kolega Phoenix zaproponował żeby dodać ten wariant interpunkcyjny do wątku tak więc wrzucam. Przy okazji drugi egzemplarz 1624 z ciekawym rewersem. I pytanie czy możliwe jest żeby w herbie pogoni wytarł się sam miecz kiedy reszta szczegółów zachowała się dość wyraźnie? Tutaj na aukcji WCN https://wcn.pl/eauctions/170112/details/67796/Polska-trojak-1624  widać praktycznie identyczny wariant ale tak jakby poprawiony. Co o tym sądzicie?

Phoenix

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #153 dnia: 30 Wrzesień 2020, 18:05:20 »
Pogoń bez miecza jest częstsza niż by się wydawało biorąc bezbronnego rycerza za zniewagę...
Przykład z 1620 poniżej

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 5 448
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #154 dnia: 30 Wrzesień 2020, 18:36:18 »
O ile w przykładzie z 1624 roku, ten miecz jest wyraźnie zapomniany, na tej z 1620, może być wytarty.

Według NIeczytajly, brak tego detalu jest częściej spotykany w jednych rocznikach a w innych mniej.
"Moneta kolekcjonerska" to jak "świnka morska", ani świnka, ani morska.

Pozdrowienia.
Jacek

TampaBay

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #155 dnia: 01 Październik 2020, 07:31:46 »
Zdaje sobie sprawę, że takie błędy są częstsze przy bardzo dużym nakładzie i nie jest to żaden unikat. Tak właśnie podejrzewałem, że o mieczu po prostu zapomniano, ale chciałem poznać zdanie bardziej doświadczonych osób. Lubię akurat ten rodzaj trojaków i dla mnie to bardzo ciekawy wariant który będzie cieszył oko. Dziękuje za opinie i pozdrawiam

Phoenix

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #156 dnia: 01 Październik 2020, 13:50:32 »
Swoją drogą można by się spodziewać, że cała Pogoń była na jednej puncy a nie mieczyk osobno.
Zapewne przecież orłowi nie puncowano osobno lewego i prawego skrzydełka...  ;)
Co na to to Kolega cancan62?

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 5 448
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #157 dnia: 01 Październik 2020, 14:09:05 »
Nic właściwie. To wszystko spekulacje, bo trzeba by odnależć taką puncę, by definitywnie udowodnić tę, czy tamtą tezę. Jedyna pewność jest taka, że brakujący miecz pojawia się kilkakrotnie w różnych rocznikach. Poza tym gdy go nie ma, to zdecydowanie brak jest śladów, że był i się wytarł na monecie.

Są dwie możliwości: użycie jednej puncy: jeździec z mieczem i wtedy brak miecza jest skutkiem błędu w tworzeniu puncy lub wyłamania tego detalu; lub użycie dwóch punc: miecz oddzielnie, i wtedy błąd polega na nie wybiciu miecza.
Osobiście jestem za tą drugą teorią z powodu, że miecz ma bardzo wyraźny kształt krzyża z kulkami na końcach ramion, który łatwiej było wykonać na oddzielnej puncy.
Jeśli idzie o Orła, to jest podobnie - brak 100% pewności i trzeba by się przyjrzeć wszystkim wariantom by wychwycić drobne różnice w kształtach. Zresztą podobnie z Pogonią, wystarczy przeanalizować lokalizacje miecza i kąty, pod którymi jest wybity na różnych wariantach. Jeśli znajdę czas, to to zrobię.
"Moneta kolekcjonerska" to jak "świnka morska", ani świnka, ani morska.

Pozdrowienia.
Jacek

nosfer3

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 307
    • Probusy
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #158 dnia: 01 Październik 2020, 17:04:56 »
Dorzuce swój egzemplarz z rocznika 1623 z Pogonią bez miecza.Dodatkowo wyszedł fantazyjny Snopek

Phoenix

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #159 dnia: 04 Październik 2020, 14:17:18 »
W aktualnej aukcji GNDM pojawiły się dwa trojaki dobrze tu pasujące:
1. Trojak Kraków 1620 - błąd POL/NONI (analogiczny jak trojak rozpoczynający ten wątek z roku 1621)
https://aukcje.gndm.pl/pl/auction/996/lot/355/zygmunt-iii-waza-trojak-krakow-1620-blad-pol-noni
2. Trojak Kraków 1620 - błąd POLO/NNI
https://aukcje.gndm.pl/pl/auction/996/lot/356/zygmunt-iii-waza-trojak-krakow-1620-blad-polo-nni

Phoenix

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #160 dnia: 24 Październik 2020, 20:31:11 »
...a takie dwa błędy już widzieliśmy? :-\
(z dzisiejszej aukcji WDA MiM)

kabarga

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 73
Trojak 1620 przebitka ?
« Odpowiedź #161 dnia: 27 Październik 2020, 20:49:21 »
Witam,
wydaje mi się że pod O mamy E ale nie mam pewności, co panowie sądzicie?
Przepraszam za foto ale tylko takie posiadam.
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2020, 21:04:56 wysłana przez kabarga »

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 5 448
Odp: Trojak 1620 przebitka ?
« Odpowiedź #162 dnia: 27 Październik 2020, 23:14:19 »
To jest przebitka REXG - POL. Notowana przez Niechytailo: pozycja 21 w katalogu.
« Ostatnia zmiana: 28 Październik 2020, 02:06:36 wysłana przez cancan62 »
"Moneta kolekcjonerska" to jak "świnka morska", ani świnka, ani morska.

Pozdrowienia.
Jacek

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 5 448
Odp: Popularesy z Krakowa
« Odpowiedź #163 dnia: 28 Październik 2020, 01:56:46 »
A tu znów Pogoń bez szabli. Tym razem rocznik 1624.
"Moneta kolekcjonerska" to jak "świnka morska", ani świnka, ani morska.

Pozdrowienia.
Jacek

kabarga

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 73
Odp: Trojak 1620 przebitka ?
« Odpowiedź #164 dnia: 28 Październik 2020, 07:43:17 »
To jest przebitka REXG - POL. Notowana przez Niechytailo: pozycja 21 w katalogu.
REX jest poprawne , mam wrażenie że to w POL jest przebitka

 

R E K L A M A
aukcja monet