Aktualności:

  • 28 Październik 2020, 16:02:42

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)  (Przeczytany 58621 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

modsog

  • Gaduła
  • ****
  • Wiadomości: 1 038
    • Blog o półtorakach
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #195 dnia: 28 Czerwiec 2018, 20:52:48 »
That same mistake (REX -> RX) in Lithuanian polker:
https://poltoraki.blogspot.com/ - blog o półtorakach Zygmunta III Wazy
https://falszywemonety.blogspot.com/ - Zbiór informacji o FAŁSZERSTWACH NA SZKODĘ KOLEKCJONERÓW

gdrsb

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 277
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #196 dnia: 29 Czerwiec 2018, 09:36:16 »
 ??? 1616 solid RX on sale from 10 euros http://www.rare.lt/iii-1616-r-r-lotas-46303336712.htm
katalog Półgroszy litewskich 1495-1529
https://www.facebook.com/halfgroats/
Podaje link do darmowego przelewu
https://my.transfergo.com/pl/r/E741sG

Phoenix

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #197 dnia: 28 Czerwiec 2020, 15:57:24 »
Dołączam z błędem na awersie trojaka: zapenwe zamiast REX komuś się puknęło REG (IS?)

rubinowakrew

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 2 091
    • Katalog Półtoraków
  • Legitymacja: 111
  • Zainteresowania: Półtoraki i inne monety Zygmunta III
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #198 dnia: 28 Czerwiec 2020, 18:03:58 »
Raczej od REGINA ;)
Co za czasy.... Falsy się patynuje, oryginały poleruje a kupuje się napisy na pudełkach...

Phoenix

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #199 dnia: 28 Czerwiec 2020, 18:46:06 »
... za taką zmianę płci w tamtych czasach to już bez wątpliwości mincerzowi by nos ucięli... ;)

rav

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #200 dnia: 28 Czerwiec 2020, 20:31:26 »
A tutaj SIGIGIS czy o co chodzi ???

rubinowakrew

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 2 091
    • Katalog Półtoraków
  • Legitymacja: 111
  • Zainteresowania: Półtoraki i inne monety Zygmunta III
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #201 dnia: 28 Czerwiec 2020, 20:32:18 »
Podwójne bicie.
Co za czasy.... Falsy się patynuje, oryginały poleruje a kupuje się napisy na pudełkach...

Phoenix

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 94
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #202 dnia: 28 Czerwiec 2020, 22:36:10 »
A tutaj SIGIGIS czy o co chodzi ???
A jak wygląda rewers tej monety?

Jac

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #203 dnia: 28 Czerwiec 2020, 23:34:12 »
Szeląg Zygmunta III z Rygi wybity w 1612 roku.

 
Zygmunt III Waza Ryga szeląg 1612.jpgCiekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)

« Ostatnia zmiana: 29 Czerwiec 2020, 17:00:49 wysłana przez Jac »

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 5 448
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #204 dnia: 28 Czerwiec 2020, 23:58:49 »
Szeląg Zygmunta III z Rygi wybity w 1612 roku.

No i? Jaka to ciekawostka?
"Moneta kolekcjonerska" to jak "świnka morska", ani świnka, ani morska.

Pozdrowienia.
Jacek

rav

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #205 dnia: 29 Czerwiec 2020, 11:00:13 »
A tutaj SIGIGIS czy o co chodzi ???
A jak wygląda rewers tej monety?

W załączeniu zdjęcie

Jac

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #206 dnia: 29 Czerwiec 2020, 17:03:26 »
Szeląg Zygmunta III z Rygi wybity w 1612 roku.

No i? Jaka to ciekawostka?

A faktycznie, zapomniałem napisać, że mincerz w nowatorski sposób skrócił królewskie imię: IGIS III D G RE PO...

rubinowakrew

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 2 091
    • Katalog Półtoraków
  • Legitymacja: 111
  • Zainteresowania: Półtoraki i inne monety Zygmunta III
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #207 dnia: 29 Czerwiec 2020, 17:10:17 »
Niby gdzie skrócił ? Ja tam żadnego braku S nie stwierdziłem.
Co za czasy.... Falsy się patynuje, oryginały poleruje a kupuje się napisy na pudełkach...

Jac

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 52
Odp: Ciekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)
« Odpowiedź #208 dnia: 29 Czerwiec 2020, 19:47:18 »
No tak, faktycznie moneta nie jest w maxx nocie, ktoś ją potraktował ogniem, ale dla uwidocznienia różnicy porównałem mojego szeląga z szelągiem ryskim z 1612 r. ze strony pana Dariusza Marzęty:
http://blognumizmatyczny.pl/2018/11/23/wirtualne-muzeum-polskiego-szelaga-wmps-zygmunt-iii-waza-ryga-czesc-1/
Dodatkowo "podkręciłem" jeszcze istotne szczegóły:

 
Ryga szelągi 1612.jpgCiekawe błędy i odmiany napisowe na monetkach (Polska Królewska)


Sądzę, że teraz jest to bardziej widoczne.

 

R E K L A M A
aukcja monet