Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
14 Grudzień 2017, 23:50:01


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Co ja kupiłem? (znowu)  (Przeczytany 1093 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
kotek555
Stały bywalec
***
Poland Poland

Stowarzyszenie:
nie stowarzyszony
Zainteresowania:
austria do 1918 roku, a teraz Starożytny Rzym (Cesarstwo)

Wiadomości: 142


Zobacz profil
« : 28 Wrzesień 2017, 20:01:38 »

Sprzedający tak opisał tą monetę:
Aw. Popiersie cesarza w zbroi i płaszczu, w lewo.
FL IVL CONSTANTIVS NOB C
Rw. Brama obozu wojskowego.
PROVIDENTIAE CAESS
Na dole oznaczenie mennicy w Rzymie: RQ.
 
Wybity w latach 324- 325.
Max. wymiary: średnica 19,5 mm, grubość 1,65 mm, waży 3,24 g.
RIC VII Roma 268 R3. RZADKOŚĆ !

Ja tam widzę FL VAL CONSTANTIVS NOB C
O mennicę pytałem wcześniej. RIC też się niezgadza.
Mam cichą nadzieję, że to jest Konstancjusz I Chlorus...


* awers.jpg (43.68 KB, 325x309 - wyświetlony 24 razy.)

* rewers.jpg (36.31 KB, 327x309 - wyświetlony 27 razy.)
Zapisane
Divusric
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzym

Wiadomości: 1 592


Legitymacja 077


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 28 Wrzesień 2017, 20:08:27 »

Syn Konstantyna ,Konstancjusz II .Dziadek bił troszkę inne monety  Mrugnięcie
Zapisane

Admiror, O paries, te non cecidisse, qui tot scriptorium taedia sustineas.
kotek555
Stały bywalec
***
Poland Poland

Stowarzyszenie:
nie stowarzyszony
Zainteresowania:
austria do 1918 roku, a teraz Starożytny Rzym (Cesarstwo)

Wiadomości: 142


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 28 Wrzesień 2017, 20:28:08 »

No, dobra RIC podany przez sprzedawcę dla Konstancjusza II to jakaś inna moneta! Jak wbijam w google tytulaturę z monety to mi wyrzuca Konstancjusza I. Ktoś mi wytłumaczy niuanse Konstancjuszów?


* _rome_RIC_VII_268.jpg (23.48 KB, 607x271 - wyświetlony 21 razy.)
Zapisane
okejos
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 059

Wiadomości: 2 714



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 28 Wrzesień 2017, 20:29:24 »

constantius II  RIC VII Rome 268  kropki w bramie i and bramą to norma
 R3 poprostu gosc się pomylił . z IVL był by crispus
Zapisane

Tempora mutantur, et nos mutamur cum illis
Divusric
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzym

Wiadomości: 1 592


Legitymacja 077


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 28 Wrzesień 2017, 20:30:41 »

Nie to popiersie.Nie ten numerek  Mrugnięcie
Zapisane

Admiror, O paries, te non cecidisse, qui tot scriptorium taedia sustineas.
okejos
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 059

Wiadomości: 2 714



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 28 Wrzesień 2017, 20:34:25 »

jezeli to jest zwykłe laureate DC left czyli B4 to wtedy 269
Zapisane

Tempora mutantur, et nos mutamur cum illis
okejos
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 059

Wiadomości: 2 714



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 28 Wrzesień 2017, 20:38:27 »

chetnie bym wymienił - zakupił Chichot
Zapisane

Tempora mutantur, et nos mutamur cum illis
Divusric
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzym

Wiadomości: 1 592


Legitymacja 077


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 28 Wrzesień 2017, 20:48:23 »

No, dobra RIC podany przez sprzedawcę dla Konstancjusza II to jakaś inna moneta! Jak wbijam w google tytulaturę z monety to mi wyrzuca Konstancjusza I. Ktoś mi wytłumaczy niuanse Konstancjuszów?
Hmm...Wiem !
Brody ten nie ma... Duży uśmiech
Zapisane

Admiror, O paries, te non cecidisse, qui tot scriptorium taedia sustineas.
okejos
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 059

Wiadomości: 2 714



Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 28 Wrzesień 2017, 20:56:07 »

ConstantineII-RICVII-269-RQ-


* ConstantineII-RICVII-269-RQ-10.jpg (55.91 KB, 750x352 - wyświetlony 40 razy.)
Zapisane

Tempora mutantur, et nos mutamur cum illis
kotek555
Stały bywalec
***
Poland Poland

Stowarzyszenie:
nie stowarzyszony
Zainteresowania:
austria do 1918 roku, a teraz Starożytny Rzym (Cesarstwo)

Wiadomości: 142


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 28 Wrzesień 2017, 21:11:44 »

Przepraszam, ale ekspertem nie jestem - dlatego pytam. Ale ta moneta różni się od mojej. Tytulatura inaczej rozmieszczona względem głowy. Bramka ma więcej poziomów cegieł, mennica też ma inne położenie niż moja. Odmiana stempla? Ale aż tak się różni?
Zapisane
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 3 099



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 29 Wrzesień 2017, 05:39:19 »

Witam serdecznie!

Proszę nie zapominać, że monety starożytne to nie produkty przemysłowe: każdy stempel jest nieco inny (kształt popiersia, ułożenie literek legendy, w tym przypadku liczba cegiełek), a i poszczególne monety, jako że bite ręcznie, różnią się od siebie...
Co do Konstancjuszy natomiast, było ich kilku:
- Constantius (I) Chlorus, jeden z tetrarchów, ojciec Konstantyna Wielkiego,
- Constantius II (Augustus), syn Konstantyna Wielkiego, czyli wnuk Chlorusa,
- Constantius Gallus, syn Juliusza Constantiusa, a wnuk Chlorusa, przez pewien czas współrządca Constantiusa II, brat przyrodni Juliana Apostaty,
- Constantius III (Augustus), mąż Galli Placydii i ojciec Walentyniana III, niespokrewniony z poprzednimi
Raczej trudno ich pomylić - proszę sobie na przykład postudiować odpowiednie stroniczki na wildwinds.

Pozdrawiam
Zenon M.
Zapisane
okejos
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 059

Wiadomości: 2 714



Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 29 Wrzesień 2017, 08:53:28 »

trafienie dwóch monet z tego samego stempla to jak szóstka w totoltka Chichot co do rzedów cegieł to od 6 do 11
Zapisane

Tempora mutantur, et nos mutamur cum illis
kotek555
Stały bywalec
***
Poland Poland

Stowarzyszenie:
nie stowarzyszony
Zainteresowania:
austria do 1918 roku, a teraz Starożytny Rzym (Cesarstwo)

Wiadomości: 142


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 29 Wrzesień 2017, 09:16:03 »

Witam serdecznie,
Dziękuję za poświęcony mi czas i wyjaśnienia. Zmyliła mnie identyczna na niektórych monetach Konstancjusza I i Konstancjusza II tytulatura.
Na fizys nie zwróciłem uwagi. Teraz już wiem na co patrzyć.
Zapisane
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 3 099



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 29 Wrzesień 2017, 11:33:07 »

Zmyliła mnie identyczna na niektórych monetach Konstancjusza I i Konstancjusza II tytulatura.
Na fizys nie zwróciłem uwagi. Teraz już wiem na co patrzyć.
Zdarza się... Z Maksymianem i Galeriuszem jest trudniej - zarówno tytulatura, jak i mordki na pierwszy rzut oka bardzo podobne.
 Mrugnięcie
ZM
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM