Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
16 Styczeń 2019, 23:50:27


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prawie doskonały falsyfikat donatywy gdańskiej 2-dukatowej Władysława IV 1647 r.  (Przeczytany 7206 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Marienburg
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Legitymacja TPZN nr. 97
Zainteresowania:
Trojaki Malborskie, mennica malborska, heraldyka

Wiadomości: 946



Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 17 Lipiec 2018, 11:34:00 »

Brana pod uwagę jest wersja, że fałszerze mogli nabyć oryginalny stempel tej donatywy (fragment paska menniczego z walca).
Nie wiedziałem, że donatywy gdańskie były tłoczone za pomocą prasy walcowej. Mrugnięcie
Zapisane

Marcin
DanK
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Monety
Zainteresowania:
Monety do 1795

Wiadomości: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 17 Lipiec 2018, 11:45:37 »

Kluczowe jest przyjrzenie się charakterystycznym detalom monety, których kolega DanK nie usunął w programie graficznym i nie zamaskował do końca poprzez rozmazanie zdjęcia Uśmiech

No chyba żartujesz ! No to zrób awers tej monety, jeśli uważasz, że photoshop sobie z tym poradzi.
Zapisane
DanK
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Monety
Zainteresowania:
Monety do 1795

Wiadomości: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 17 Lipiec 2018, 11:48:20 »

Witam
 A czy zadał Pan sobie pytanie w jaki sposób fałszerz miałby coś takiego wykonać? no i po co?

Można snuć przypuszczenia. Dwa przychodzą mi do głowy. Zmieniono stempel, aby stworzyć nową odmianę albo aby odwrócić podejrzenie od pierwowzoru.
Zapisane
DanK
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Monety
Zainteresowania:
Monety do 1795

Wiadomości: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 17 Lipiec 2018, 11:53:47 »

Kluczowe jest przyjrzenie się charakterystycznym detalom monety, których kolega DanK nie usunął w programie graficznym i nie zamaskował do końca poprzez rozmazanie zdjęcia Uśmiech

Możesz też wskazać ślady rozmazania. Na fotografiach z fotomontażem widać ślady złączeń dwóch zdjęć czy rozmazania w dużym powiększeniu. Skopiuj sobie foto monety i powiększ i gdzie widać te podejrzane ślady ? Gdybym nie widział monety, tylko foto, to foto nie jest podejrzane - moim zdaniem.
Zapisane
khubeo
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 101



Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 17 Lipiec 2018, 11:59:21 »

Kluczowe jest przyjrzenie się charakterystycznym detalom monety, których kolega DanK nie usunął w programie graficznym i nie zamaskował do końca poprzez rozmazanie zdjęcia Uśmiech

No chyba żartujesz ! No to zrób awers tej monety, jeśli uważasz, że photoshop sobie z tym poradzi.

Nie robi program tylko człowiek, wyszło nieźle i jak dla mnie całkiem udany numer Uśmiech Przeholowałeś tylko z literą D w gedanensis - zupełnie niepotrzebne to było.
Zapisane
DanK
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Monety
Zainteresowania:
Monety do 1795

Wiadomości: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 17 Lipiec 2018, 12:10:21 »

Numer Co? To samo powiedział nabywca tej monety, gdy się dowiedział, że to fals. Też powiedział: "Ale numer !". Dowiedział się po dwóch latach, całkiem przypadkowo. Kolekcjonerem nie jest. Zrobił sobie "numerową" inwestycję. Ja też nie jestem kolekcjonerem, więc nie zamierzam się wymądrzać. Macie info o falsie, a kto jak odbierze to info, to już nie moja sprawa.
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 6 316



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #21 : 17 Lipiec 2018, 12:29:39 »

Według mnie obie monety są dobre, stempel skorygowano w mennicy, żeby zmieścić poprawny napis.

Nie wiem, czy obie monety są dobre. Może obie są złe  Mrugnięcie - nie znam się na tym.

Ale widzę, że stempel tej pierwszej (uważanej za oryginalną) był poprawiany, bo komuś nieobeznanemu z hebrajskim z tetragramu zrobił się trigram. Wskutek tego słoneczko na tej drugiej monecie (przedstawionej tu jako fals), wygląda zdecydowanie lepiej, ale napis jest błędny. Hipoteza, że tak świetny fałszerz pomylił się w tak kluczowym momencie i poprawił stylistycznie oryginał jednocześnie robiąc błąd w napisie, jest - moim zdaniem - niezwykle wątła.

Czyli żadnego fałszerza najprawdopodobniej nie było, a ten fałszywy stempel, to stempel pierwotny, przed remontem.
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
DanK
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Monety
Zainteresowania:
Monety do 1795

Wiadomości: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 17 Lipiec 2018, 15:20:09 »

Tylko dlaczego w stemplu pierwotnym litera 'D' (GEDANENSIS) ma wygląd pokraczny, a w stemplu poprawianym ma wygląd taki, jaki być powinien? Raczej w stemplu pierwotnym litery powinny być lepsze niż w stemplu poprawianym.
Zapisane
kwinto
Członkowie TPZN
Użytkownik
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Polskie Towarzystwo Numizmatyczne
Zainteresowania:
Batory -szelągi i grosze, Ks. Opolsko-Raciborskie

Wiadomości: 67



Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 17 Lipiec 2018, 15:39:05 »

Czy ktoś robi wielkie zamieszanie, ponieważ ma ochotę kupić tanio "falsa" ciekawej monety Mrugnięcie
Zapisane
PDA
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
PDA, SNP
Zainteresowania:
szeroko pojęta numizmatyka

Wiadomości: 14


Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 17 Lipiec 2018, 15:44:01 »

Lech Stępniewski .... i o to właśnie chodzi ! pzd SS
Zapisane
DanK
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Monety
Zainteresowania:
Monety do 1795

Wiadomości: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 17 Lipiec 2018, 15:48:39 »

Czy ktoś robi wielkie zamieszanie, ponieważ ma ochotę kupić tanio "falsa" ciekawej monety Mrugnięcie

Wielkie zamieszanie ? To jeden z kilkuset wątków o falsach na tym forum. Każdy taki wątek na forum jest pewnym zamieszaniem.
Jeżeli chodzi o cenę, to donatywa została zakupiona za cenę rynkową.
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 6 316



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #26 : 17 Lipiec 2018, 16:56:14 »

Tylko dlaczego w stemplu pierwotnym litera 'D' (GEDANENSIS) ma wygląd pokraczny, a w stemplu poprawianym ma wygląd taki, jaki być powinien? Raczej w stemplu pierwotnym litery powinny być lepsze niż w stemplu poprawianym.

Na ogół poprawia się właśnie po to, żeby było lepiej, skoro wyszło źle  Mrugnięcie

Pan sugeruje, że powinno być na odwrót - jak akurat wyjdzie dobrze, to poprawiać na gorsze? Nie chciałbym Pana urazić, ale czy Pan ma przypadkiem coś wspólnego z polityką?
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
DzikiZdeb
Gaduła
****

Wiadomości: 3 103


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 17 Lipiec 2018, 16:59:01 »

Należy pamiętać, że ten straszliwy falsyfikat występuje także jako odbitka z niedokończonego stempla, którą można poznać po skróconych wieżach.


* c5873340b13a4a13gen.jpg (418.27 KB, 620x619 - wyświetlony 80 razy.)
Zapisane
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVI w. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 3 532



Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : 17 Lipiec 2018, 17:04:52 »

Cytujac pana Czesia: No to ja juz zupelnie glupi jestem...
Wszystkie wygladaja stylistycznie bardzo uczciwie.
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek
Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 116


Zobacz profil
« Odpowiedz #29 : 17 Lipiec 2018, 17:53:13 »

Kluczowe jest przyjrzenie się charakterystycznym detalom monety, których kolega DanK nie usunął w programie graficznym i nie zamaskował do końca poprzez rozmazanie zdjęcia Uśmiech

Spójrzcie na tło obu monet... 100 % racji. Żart nad którym nie ma co dyskutować.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM