Aktualności:

  • 23 Kwiecień 2019, 22:27:14

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar  (Przeczytany 1900 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

meko

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 228
Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« dnia: 10 Sierpień 2018, 14:15:45 »
Może  to obawy ale mam mieszane  odczucie co do tego denarka  co sadzicie  panowie ?? Posiadam tylko te  foto i widać na  nich że monetka  jest dziwnie wykonana  i te  niedociągnięcia  obwódek perełkowych i tło monety powinno być z śladami walcowania  przy takim stanie oraz to że  litery są jakieś dziwne  ??   
TPZN nr 49

dusiolek

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 326
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpień 2018, 17:09:24 »
Mi sie nie podoba, jak dla mnie falsyfikat

Tomek

Ł.Cieśla

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 286
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpień 2018, 18:03:08 »
Nie siedzę w tej epoce, ale proszę o wyjaśnienie. Co to znaczy: "tło powinno być ze śladami walcowania"?
Doctrina multiplex, veritas una

meko

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 228
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpień 2018, 18:16:04 »
Dokładnie  o to mi chodziło co widać  na  tej monecie  przy dobrym stanie monety chociaż  w  minimalnym stopniu lub w zagłębieniach stempla powinno widać te walcowanie lub wygładzanie  blachy :)
TPZN nr 49

Ł.Cieśla

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 286
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Sierpień 2018, 18:27:26 »
Rozumiem zatem, że sformułowanie to miało tylko na celu ułatwić odbiorcy wyobrażenie sobie wyglądu tła, a nie było opisem rzeczywistego procesu tworzenia denarków? One chyba były wybijane, a nie walcowane, czy może się mylę?
Doctrina multiplex, veritas una

meko

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 228
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Sierpień 2018, 18:37:35 »
Poniekąd masz rację  co do opisu tła  . Ale  przed  wybiciem monety blacha  srebrna  była  rozpłaszczana w różny sposób aby była mniej więcej tej samej grubości stąd te  różne  wzory w tle , następnie wycinane  wykrojki które umieszczane były w stemplu i bito monetę  :)
TPZN nr 49

Ł.Cieśla

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 286
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Sierpień 2018, 18:52:28 »
Pomyślałem, że te szramy, to może efekt wygładzania/szlifowania stempla, bo widoczne są jedynie w tle denarka, czyli tam, gdzie była najwyższa płaszczyzna stempla, a nie ma ich w najwyższych partiach reliefu denarka, czyli tam gdzie było na stemplu najniżej. No i te szramy biegną w jedym kierunku, równolegle. Jest może opis takiego procesu w literaturze numizmatycznej okresu średniowiecza? Chętnie poczytam.
Doctrina multiplex, veritas una

meko

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 228
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Sierpień 2018, 18:56:20 »
To temat kolego na  nowy wątek :) nie takie  było moje pytanie a sam temat zboczył na  inny :)
TPZN nr 49

Ł.Cieśla

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 286
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Sierpień 2018, 19:12:38 »
Numizmatyka tak wciąga. Dyskutujemy tylko o potencjalnym falsie, ale najlepsze jest to, że kończąc jeden wątek, pojawiają się kolejne do dyskusji :-)
Doctrina multiplex, veritas una

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 3 815
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Sierpień 2018, 20:04:06 »
One chyba były wybijane, a nie walcowane, czy może się mylę?
Walcowane monety pojawiły się dopiero około XVI w..
Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek

meko

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 228
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Sierpień 2018, 21:09:06 »
Oki czy ktoś  się wypowie  co do moich obaw  samego denarka  ???!!
TPZN nr 49

husyta74

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 273
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Sierpień 2018, 09:05:35 »
Obawy co do autentyczności tego denarka są uzasadnione. Mimo słabego zdjęcia moneta wygląda podejrzanie.
Pozdrawiam
Waldek
Naukę buduje się z faktów tak jak dom buduje się z cegieł, ale samo nagromadzenie faktów nie jest jeszcze nauką, podobnie jak kupa cegieł nie jest domem. 

Henri Poincaré

Marienburg

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 1 000
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Sierpień 2018, 18:42:52 »
One chyba były wybijane, a nie walcowane, czy może się mylę?
Walcowane monety pojawiły się dopiero około XVI w..
A ja zawsze myślałem, że w drugiej połowie XVI w.  ;)
Marcin

Marienburg

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 1 000
Odp: Władysław II Wygnaniec 1138-1146, denar
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Sierpień 2018, 18:56:23 »
Zgadzam się z przedmówcami... rzeczywiście moneta wygląda niepewnie. 
Marcin

 

R E K L A M A
aukcja monet