Aktualności:

  • 24 Styczeń 2021, 17:26:24

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Falsy ortów.  (Przeczytany 283208 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

wielkot

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Zainteresowania: Monety SAP, polskie banknoty i medale
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #675 dnia: 10 Grudzień 2020, 13:22:14 »
Raczej co najwyzej skorodowane. Litery dobrze sie odcinaja, nie wygladaja odlewy.

A gdzie ta korozja??

Oczywiście że są kąpane. (Woda amoniakalna, mocne kwasy, ew związki sodu, np wersenian.)

Raczej nie są to falsyfikaty, ale oferowanie do sprzedaży monet, nie tylko ortow, w takim stanie stało się w dzisiejszych czasach niemal normą, w dodatku AKCEPTOWANĄ.

Zadałem sobie trud przeanalizowania sprzedawanych walorów pod kątem ich wizualnej prezentacji. Otoz jeszcze 1-2 lata temu zdecydowana większość numizmatów była oferowana w stanach naturalnych, a wszelkie przejawy czyszczenia były w większości piętnowane.

Obecnie walory XV-XIX w. Masowo wyglądają tak jakby "na oczy brudu nie widzialy". Agresywnie wytrawione chemicznie, z porowatą powierzchnią, praktycznie "bez dźwięku" są oferowane jako MENNICZE, w I lub II stanie zachowania.

I nie sa to bynajmniej żadne tam zabiegi konserwatorskie mające na celu ochronę monety przed dalszym niszczeniem, lecz jedynie wulgarne i prymitywne zabiegi w celu PODNIESIENIA WARTOŚCI monety, a tym samym własnego zysku.

I jeśli takie praktyki nie będą w sposób jasny i wyrazisty piętnowane, to wkrótce owe ingerencje chemiczne w strukturę monety będą jeszcze bardziej agresywne. Same zas monety będą wyglądać tak pięknie jak Michael Jackson lub szereg innych gwiazd i gwiazdeczek "po przejsciach" bliżej nieokreślonej ilości upiększających operacji plastycznych, aż do momentu kiedy to oblicze monety się nie rozpadnie z nadmiaru wrażeń

Szóstak

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 155
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #676 dnia: 26 Grudzień 2020, 08:31:19 »

monbank1

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 351
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #677 dnia: 26 Grudzień 2020, 14:13:11 »
Napisano "szlachetna patyna",
dla mnie to sztuczna patyna, wygląda jakby powstała wczoraj.

Na temat oryginalności monety się nie wypowiem, bo nie chcę wprowadzić w błąd.
Pozdrawiam, Gerard

kolega Adam

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 33
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #678 dnia: 26 Grudzień 2020, 20:22:58 »
Co do oryginalności - nie widzę powodów do niepokoju.
Ale "patyna" - prawdziwa "benzyna" 8)

wielkot

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Zainteresowania: Monety SAP, polskie banknoty i medale
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #679 dnia: 26 Grudzień 2020, 22:48:16 »
Co do oryginalności - nie widzę powodów do niepokoju.
Ale "patyna" - prawdziwa "benzyna" 8)

Co panowie rozumieją pod hasłem "benzyna " ?

xallax

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 448
  • Zainteresowania: Półgrosze Jagiellonów
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #680 dnia: 27 Grudzień 2020, 03:24:06 »
Co do oryginalności - nie widzę powodów do niepokoju.
Ale "patyna" - prawdziwa "benzyna" 8)

Co panowie rozumieją pod hasłem "benzyna " ?

Takie kolory jak ma kropla benzyny upuszczona na mokrą powierzchnię. Chyba dlatego takie porównanie.

kolega Adam

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 33
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #681 dnia: 27 Grudzień 2020, 10:39:21 »
Kolega xallax prosto i krótko to opisał. Na tym forum już kilkakrotnie o tym dyskutowaliśmy, ostatnio http://forum.tpzn.pl/index.php/topic,15457.0.html
Niedawno od jednego zawodowego sprzedawcy usłyszałem, iż wyrażenie " ciemna, benzynowa patyna" jest "eleganckim" zwróceniem uwagi, że moneta została poddana współcześnie różnym oddziaływaniom związków chemicznych :(

wielkot

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Zainteresowania: Monety SAP, polskie banknoty i medale
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #682 dnia: 27 Grudzień 2020, 11:16:32 »
Dziękuję za wyjaśnienia.
Oczywiście jest bardziej niż wysoce prawdopodobne, że owa patyna nie powstawała przez lata.
Nie potrafiłem tylko połączyć jej ze słowem benzyna, gdyż trudno mi było wyobrazić sobie benzynę jako wspomagacz.
Feeria kolorów ala benzyna całkiem trafna.

Pozdrawiam

wielkot

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Zainteresowania: Monety SAP, polskie banknoty i medale
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #683 dnia: 30 Grudzień 2020, 21:56:09 »
Co do oryginalności - nie widzę powodów do niepokoju.
Ale "patyna" - prawdziwa "benzyna" 8)

Co panowie rozumieją pod hasłem "benzyna " ?

Takie kolory jak ma kropla benzyny upuszczona na mokrą powierzchnię. Chyba dlatego takie porównanie.

Takie cuś to jest patyna GABINETOWA (za opisem aukcyjnym) a nie jakaś tam benzyna  :D ;D :D :monkey:

Swoim autorytetem potwierdzają to wielce szanowne i uznane instytucje gradingowe...
Tutaj
  https://onebid.pl/pl/auction/1177/lot/1050/niemcy-prusy-wilhelm-ii-20-marek-1913-proba-karl-goetz-lustrzane 9

I tutaj...
  https://onebid.pl/pl/auction/1177/lot/1051/niemcy-prusy-wilhelm-ii-20-marek-1913-proba-karl-goetz-lustrzane

I jeszcze tu...
  https://onebid.pl/pl/auction/1177/lot/1054/niemcy-prusy-wilhelm-ii-2-marki-1913-proba-karl-goetz-lustrzane

I komu tu wierzyć??
« Ostatnia zmiana: 30 Grudzień 2020, 21:59:27 wysłana przez wielkot »

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 5 768
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #684 dnia: 31 Grudzień 2020, 04:26:01 »
Tylko, że te trzy przykłady, to patyna na miedzi, nie srebrze.
Są różne etapy patyny miedzi na MS pomiędzy R (red), RB (red-brown), B (Brown). Te są akurat RB.
Pozdrowienia,
Jacek

Piotr_k84

  • Członkowie TPZN
  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 55
    • Portal Numizmatyczny
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #685 dnia: 21 Styczeń 2021, 21:40:41 »
Dobry wieczór,

dziś została na allegro zdjęta aukcja z co się okazało fałszywym ortem gdański z 1623 roku, link poniżej:

https://allegro.pl/oferta/zygmunt-iii-waza-ort-gdanski-1623r-10119688377?snapshot=MjAyMS0wMS0yMVQwOToyNjo0M1o7YnV5ZXI7YTJhZGViZThmZDE1MWI3YWRmMWQzNDY2Mjc1YWY1NTA1ZmFmZTAwMGVkYjkxY2U0NzAxOGU1NjYwMjkzOWJlNg%3D%3D

Czy któryś z szanownych kolegów mógłby napisać dwa słowa nt. tego falsa? Z tego co mi mówił sprzedawca to podobno dość znany i opisany już gdzieś fals.

Na Facebooku tpzn pod data 5 maja 2017 rok znalazłem opis falsa 1623 i porównując z innymi tam umieszczonymi wydaje mi się że na tych zdjęciach mamy do czynienia z tym samym, czy tak?
« Ostatnia zmiana: 21 Styczeń 2021, 22:00:19 wysłana przez Piotr_k84 »
Zapraszam na moja nową stronę:

www.portalnumizmatyczny.pl

pasjonatort

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 2 086
  • TPZN 080
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #686 dnia: 23 Styczeń 2021, 19:29:15 »
Tutaj nie ma co dodawać, ponieważ w tym wątku wielokrotnie były wzmianki na temat tego fałszerstwa. Już nawet nie podaję kolejnych linków z podobnymi wyrobami. Zresztą na portalu ma-shop w tej chwili są na pewno 2 egzemplarze.

Już kiedyś podawałem też link do aukcji WCN. Kufel przyozdobiony współczesnymi falsyfikatami. Wśród których oczywiście znajduje się „słynny” fals orta 1623.
https://wcn.pl/auctions/69/829

Dużo ciekawszym falsyfikatem jest ort gdański z 1651. Moneta wycofana z onebid. Fałszerstwo dosyć niebezpieczne, bo w pierwszej chwili nie wywołuje podejrzeń. Ciemna patyna, spora ilość drobnych uszkodzeń, które jednak mogły powstać przez tyle lat. Dopiero dokładne porównanie tego orta z innymi monetami pokazało prawdziwe oblicze. Na załączonym zdjęciu po stronie awersu zaznaczyłem pewne punkty. Osoby zainteresowane niech same porównają z dwoma falsami wycofanymi z aukcji:

 
f.jpgFalsy ortów.


https://wcn.pl/auctions/56/376

https://wcn.pl/auctions/56/377

Norbert

wielkot

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 147
  • Zainteresowania: Monety SAP, polskie banknoty i medale
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #687 dnia: Dzisiaj o 10:01:26 »
W tym przypadku rzuca się natychmiast w oko ponadprzeciętny wygląd liter legendy otokowej, zwłaszcza na stronie z herbem.
Tak ostrych i dokładnych liter praktycznie się nie spotyka.

Są one " za dobre".
 Litery M i S są tego najbardziej widocznym przykładem.

modsog

  • Gaduła
  • ****
  • Wiadomości: 1 149
    • Blog o półtorakach
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #688 dnia: Dzisiaj o 13:57:38 »
Czy któryś z szanownych kolegów mógłby napisać dwa słowa nt. tego falsa? Z tego co mi mówił sprzedawca to podobno dość znany i opisany już gdzieś fals.

Na Facebooku tpzn pod data 5 maja 2017 rok znalazłem opis falsa 1623 i porównując z innymi tam umieszczonymi wydaje mi się że na tych zdjęciach mamy do czynienia z tym samym, czy tak?
Nic nowego w sumie nie opisałem na blogu, bo opierałem się na w/w wpisie na fb:
https://falszywemonety.blogspot.com/2020/10/ort-1623-gdansk-zygmunt-iii-waza.html
https://poltoraki.blogspot.com/ - blog o półtorakach Zygmunta III Wazy
https://falszywemonety.blogspot.com/ - Zbiór informacji o FAŁSZERSTWACH NA SZKODĘ KOLEKCJONERÓW

cancan62

  • Triumwirat TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 5 768
Odp: Falsy ortów.
« Odpowiedź #689 dnia: Dzisiaj o 16:02:40 »
Nie wiem, czy o ten żeton chodziło Panu we wpisie na blogu, ale ten to raczej fałszywy trop.

https://www.katalogmonet.pl/Katalog/Pieniądz-zastępczy/III-RP-Żetony/Żetony-pamiątkowe/20001-1-gulden-Muzeum-Historii-Miasta-Gdańska-żeton-reklamowy
Pozdrowienia,
Jacek

 

R E K L A M A
aukcja monet