Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
21 Listopad 2018, 02:33:27


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nike 5  (Przeczytany 1211 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Yoda
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety II RP

Wiadomości: 135


Zobacz profil
« : 26 Październik 2018, 08:51:35 »

To wżery po chemii, czy.....?, no właśnie....
https://allegro.pl/5-zlotych-1928-nike-b-z-stan-2-g-129-i7413955244.html
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 451



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 26 Październik 2018, 09:04:57 »

Mi to odlewem śmierdzi.
Zapisane
Yoda
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety II RP

Wiadomości: 135


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 26 Październik 2018, 09:08:34 »

Mi to odlewem śmierdzi.
Z tego powodu użyłem słowa 'no własnie" Uśmiech w pierwszym poscie bo primo mało sie znam, secundo, takie same mysli mi przyszły do glowy, mianowicie, odlew.
Zapisane
eMTi
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 042
Zainteresowania:
drobnica SAP, II RP, III RP, współczesne obiegówki wybranych państw świata

Wiadomości: 223


Boratynka litewska 1665 - Wilno


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 26 Październik 2018, 12:13:37 »

Też się nie znam (ostatnio zacząłem interesować się II RP), ale w tym przypadku nie można mieć wątpliwości, że to fals.
Najgorsze jednak jest to, kto sprzedaje tę "monetę".
Zapisane

TPZN nr 042
Pozdrawiam
Yoda
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety II RP

Wiadomości: 135


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 26 Październik 2018, 12:16:55 »

Też się nie znam (ostatnio zacząłem interesować się II RP), ale w tym przypadku nie można mieć wątpliwości, że to fals.
Najgorsze jednak jest to, kto sprzedaje tę "monetę".
Sklep znam, więc tym bardziej jestem zdziwiony....
Poczekam , może jeszcze któś z kolegów, specjalistów wyrazi swoją opinię.
Zapisane
Janusz Kitowski
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety II RP, PRL i związane z Polską.

Wiadomości: 19


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 26 Październik 2018, 12:44:57 »

Na rancie powinien być napis : SALUS REIPUBLICAE SUPREMA LEX, jeśli brak to fals.
Zapisane
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVI w. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 3 424



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 26 Październik 2018, 12:58:37 »

To jakiś koszmar. Myślę, że nie musi to być odlew ale moneta wytrawiona kwasem. Wygląda jakby ktoś ją zawzięcie czyścił, bo ma jeszcze głębokie rysy. Sklepu osobiście nie znam, ale ocena jej na dwa minus to jakiś ponury żart.
Mam nadzieję, że dyskusja na jej temat jest czysto akademicka, bo moneta lub fałszywa, lub zniszczona do stopnia, który ją dyskwalifikuje.
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek
Yoda
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety II RP

Wiadomości: 135


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 26 Październik 2018, 13:18:29 »

No własnie....
Czy to na giełdach czy sklepach widać monety które są wytrawione chemikaliami i 'wyszlifowane dremelem" na wysoki połysk....
Czemu to ma służyć?
Omawiany egzemplarz wg mojej oceny jest pozastanowy.

P.S W branzy zegarków vintage ten sam "trend", malowane tarcze które się łuszczą po roku i koperty wyblyszczone szlifierką i pastą tak ze zatracają oryginalny kształt...( w tym przypadku jak naiwny nabywca widzi kilkudziesięcioletni zegarek jak nowy to się "łapie" i kupuje bubla o zerowej wartosci kolekcjonerskiej i wątpliwej technicznej oraz wizualnej)
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 451



Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 26 Październik 2018, 14:44:06 »

Też się zastanawiałem nad jakaś chemią ale według mnie krój/styl liter i cyfr jest na tyle inny od oryginału, że wątpliwe jest aby chemia je tak zmieniła. Rant też mi się nie podoba. Cała moneta zresztą mi się nie podoba. Poza tym ma jakieś dziwne "wytarcia" najlepiej to widać na dłoni Nike między POSP a OLITA. Czy może to odblask?
Zapisane
khubeo
Użytkownik
**
Poland Poland


Wiadomości: 83



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 26 Październik 2018, 15:09:57 »

Ta moneta nie ma nic wspólnego z oryginałem, jest to oczywisty odlew, a odnośnie tego co jeden z kolegów wyżej napisał - niestety napis na rancie też jest zazwyczaj podrabiany.
Zapisane
Yoda
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety II RP

Wiadomości: 135


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 26 Październik 2018, 15:35:56 »

Też się zastanawiałem nad jakaś chemią ale według mnie krój/styl liter i cyfr jest na tyle inny od oryginału, że wątpliwe jest aby chemia je tak zmieniła. Rant też mi się nie podoba. Cała moneta zresztą mi się nie podoba. Poza tym ma jakieś dziwne "wytarcia" najlepiej to widać na dłoni Nike między POSP a OLITA. Czy może to odblask?
Jesłi moneta była mocno czyszczona, a widać ze była, dodatkowo potraktowana kwasem to moim zdaniem zniekształcone litery, czy odblask na dłoni spowodowanany jest dziwnym odbiciem swiatła podczas fotografowania.
Zapisane
eMTi
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 042
Zainteresowania:
drobnica SAP, II RP, III RP, współczesne obiegówki wybranych państw świata

Wiadomości: 223


Boratynka litewska 1665 - Wilno


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 26 Październik 2018, 16:38:16 »

W grę wchodzi też to, że ktoś zrobił odlew, a później go poprawiał. Uśmiech I stąd te kwasy i szlifierki. Mrugnięcie
Zapisane

TPZN nr 042
Pozdrawiam
mmz
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
TPZN nr legitymki Uśmiech 101
Zainteresowania:
IIRP i kontynuacje w PRL i IIIRP

Wiadomości: 247



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 26 Październik 2018, 17:23:28 »

Zdjęcie jest prawdopodobnie przekontrastowane.
Niemniej data wygląda dziwnie jak w odlewie.Zwłaszcza "8".
Najlepiej sprwadzic odległość LEX od SALUS. Nie znaczy to, że nie ma odlewów z prawidłową odleglością.

Patrząc na te zdjęcia bardziej widzę falsa niż oryginał.
Zapisane

Defende Nos, Christe Salvator - Gedanensis, A.D. 1577
Semis24
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Polskie i z Polską związane monety obiegowe od Andegawenów po PRL

Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 26 Październik 2018, 21:42:20 »

Jak dla mnie to odlew. Tło wygląda jak wytrawione kwasem, ale na monecie wytrawionej napisy pozostałyby ostre a tu mamy typowe dla odlewu rozmazanie szczegółów. Data, korona orła, napisy to wszystko niestety wskazuje na falsa.
Zapisane
Yoda
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety II RP

Wiadomości: 135


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 26 Październik 2018, 22:23:04 »

Ale monete sprzedaje renomowany sprzedwca ,az taki błąd by popełnił nie wyłapujacą falszywki?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM