Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
19 Listopad 2018, 05:39:03


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: młody Licinius  (Przeczytany 649 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« : 05 Listopad 2018, 19:37:56 »

Witam , od razu przepraszam za jakość fotek , znów mi przy lampie nie wyszły  Szok, a mam problem z przypisaniem nr. Ric , temu młodzieniaszkowi , czyżby nie notowany ? , w mennicy Rzymskiej znajduje jedynie z literami RS-ric 155 , RP - ric154, R wieniec CS- ric 199, a na moim wygląda jak by to była R gamma ?, tak z fotce jak i w realu , poproszę o jakieś wróżenie w temacie  Mrugnięcie


* lic 021.jpg (80.36 KB, 346x461 - wyświetlony 18 razy.)

* lic 022.jpg (53.58 KB, 277x369 - wyświetlony 20 razy.)
Zapisane
Julek C
Gaduła
****
Poland Poland

Zainteresowania:
antoniniany Aureliana

Wiadomości: 1 188



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 05 Listopad 2018, 20:06:53 »

Witam , od razu przepraszam za jakość fotek , znów mi przy lampie nie wyszły  Szok, a mam problem z przypisaniem nr. Ric , temu młodzieniaszkowi , czyżby nie notowany ? , w mennicy Rzymskiej znajduje jedynie z literami RS-ric 155 , RP - ric154, R wieniec CS- ric 199, a na moim wygląda jak by to była R gamma ?, tak z fotce jak i w realu , poproszę o jakieś wróżenie w temacie  Mrugnięcie

Ric VII Rome 154, wszystkie 4 oficyny rzadkość R3, bez lepszych fotek rewersu- tyle w temacie Mrugnięcie. Jakby co to zapraszam tutaj http://forum.tpzn.pl/index.php/topic,12799.msg92264/topicseen.html#msg92264 , w końcu syn szwagra to też rodzina.
Zapisane
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 05 Listopad 2018, 21:52:30 »

Dzięki Julek za wróżenie  Mrugnięcie, powalczę z fotką tego rewersu jeszcze , bo intrygująca jest ta druga litera  Niezdecydowany.
Cytat: Julek C
Jakby co to zapraszam tutaj http://forum.tpzn.pl/index.php/topic,12799.msg92264/topicseen.html#msg92264 , w końcu syn szwagra to też rodzina.
Jak wiesz różnie z tą rodziną bywa  Mrugnięcie
Pochwalę się jeszcze bardzo ciekawą monetką , która dziś dotarła , co prawda to z jednej strony nie podpada pod ten dział, ale z drugiej ,wydaje się że jak najbardziej , Philippi RPC 1651, ciekawa i zagadkowa moneta , która też ma swojego bliżniaka , przy okazji jak by ktoś przypadkiem widział w jakiejś ofercie RPC 1652 to proszę o sygnał , bo wypadało by je sparzyć.

Tłumaczenie zwrotne: "Cohortis Pr و toris / Philippi", (kohorty Philippe Praetorian).
Komentarz do tego zapisu: W przypadku tej serii autorzy znaleźli listę 85 kopii z oszacowaniem 72 obszarów prawa. Średnia waga tej serii to 4,35 g, w sumie 29 kopii.
Komentarze: Datowanie tego koncertu jest kontrowersyjne. Zawsze przypisywane do okresu Augusta, ta chronologia jest kwestionowana. Autorzy Roman Coinage prowincji wolą szerszą chronologię okresu Julio-Claudian (41-68). Po bitwie pod Filippi w 42 r. Pne Mark Antoniusz założył kolonię w pobliżu miejsca bitwy. Oktawian powtórzył kolonię w 30 r. Pne pod nazwą Colonia Augusta Iulia Philippensis. W przypadku problemów autonomicznych mamy dwie różne odmiany (CPM 1651-1652). Prawo i rewersy to niewątpliwie odniesienia do bitwy z Actium (31 pne) i instalacja kolonii weteranów składających się z żołnierzy kohort pretorianów (elitarnych żołnierzy). We wschodnim systemie monetarnym assarion odpowiada ośmiu szykanom lub oboiom.
Historia: To w Filipie Antony i Octavius ​​spotkali Brutusa i Cassiusa, którzy znaleźli tam śmierć. Kolonia została założona przez Antony'ego po bitwie (Antoniego Iussu "Colonia Victrix Philippensis", a następnie została zrekonstruowana przez Oktawiana w 30 roku pne po bitwie pod Akcjum.


* lic 018.jpg (74.28 KB, 277x369 - wyświetlony 18 razy.)

* lic 019.jpg (67.17 KB, 277x369 - wyświetlony 17 razy.)
Zapisane
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 07 Listopad 2018, 18:18:37 »

Lepsze fotki rewersu , na P mi to nie wygląda ?


* ccccccccc 005.jpg (65.43 KB, 312x415 - wyświetlony 14 razy.)

* ccccccccc 008.jpg (74.17 KB, 312x415 - wyświetlony 15 razy.)

* ccccccccc 006.jpg (65.91 KB, 312x415 - wyświetlony 18 razy.)
Zapisane
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 11 Listopad 2018, 10:47:11 »

Nikt nie chciał u Liciniusza powróżyć , to może przy tym szrotku Fausty ktoś coś wywróży  Mrugnięcie, na falsa nie wygląda , ale ani to Salvs ani Spes Reipvblicae , z zapisem mennicy też mam problem ? , ma ktoś jakieś przemyślenia , co do tego rewersu.


* ccccccccc 001.jpg (56.37 KB, 312x415 - wyświetlony 9 razy.)

* ccccccccc 003.jpg (59.14 KB, 415x312 - wyświetlony 15 razy.)

* ccccccccc 002.jpg (51.97 KB, 312x415 - wyświetlony 12 razy.)
Zapisane
Mariuszgra
TPZN 074
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland


Wiadomości: 669


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 11 Listopad 2018, 11:17:57 »

Antiochia 68?
Zapisane
Julek C
Gaduła
****
Poland Poland

Zainteresowania:
antoniniany Aureliana

Wiadomości: 1 188



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 11 Listopad 2018, 11:54:13 »

Nikt nie chciał u Liciniusza powróżyć

Tu nie ma co wróżyć, w mennicy rzymskiej używano łaciny, więc nie ma mowy o (gammie), jest to moneta z trzeciej oficyny T. Na innych egzemplarzach widać, że ta literka T jest trochę specyficzna.
Pozdrawiam.


* 2008873.m.jpg (34.03 KB, 482x480 - wyświetlony 15 razy.)
Zapisane
Julek C
Gaduła
****
Poland Poland

Zainteresowania:
antoniniany Aureliana

Wiadomości: 1 188



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 11 Listopad 2018, 12:02:30 »

ale ani to Salvs ani Spes Reipvblicae ,

Dlaczego nie Salus, wręcz całkiem nieżle widać, że to jest Salus  z dzieciakami na rękach, do odczytanie oficyny jak zwylke potrzeba lepszego zdjęcia, ale tak czy siak moneta całkiem rzadka.
Zapisane
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 11 Listopad 2018, 12:21:11 »

No i tą swoją fotką  już mnie przekonałeś Julek , - podziękował
Antiochia 68?
zapis mennicy , może by i pasował , ale co z zapisem legendy ? , mi to wygląda na Pacit Rei-pvblicae  Szok , ?
do personifikacji , nie mam zarzutu , chodzi o zapis
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 6 239



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 11 Listopad 2018, 13:24:01 »

Nikt nie chciał u Liciniusza powróżyć

może by i pasował

Czemu Pan grymasi?

Obaj Koledzy już podali Panu jak najbardziej prawidłowe atrybucje.

Pierwsza to RIC VII ROMA 154, oficyna T.
Druga to RIC VII ANTIOCH 68, oficyna A (najprawdopodobniej). W legendzie jest SALVS. Proszę się nie dopatrywać na wymęczonej monetce nie wiadomo czego.
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 11 Listopad 2018, 15:20:11 »

Dziękuję wszystkim za pomoc , i przepraszam za marudzenie jak to ujął pan Lech S. , po prostu ma problem jeszcze z czytaniem  Mrugnięcie, za mało się jeszcze opatrzyłem ze specyfiką czcionki na niektórych monetach, /niby H czytaj A itp./ , pewnie to z czasem minie mi  Mrugnięcie.
A żeby tak się nie nudzić w święto , to dorzucę jeszcze taką monetkę zagadkę , wychodzi mi ze to Galeriusz i że to chyba rzadka blaszka , ale mennicy nie mogę ogarnąć ? , może Thessalonika ? ale z takim popiersiem tam nie widzę .


* bv 017.jpg (51.75 KB, 277x369 - wyświetlony 19 razy.)

* bv 018.jpg (50.77 KB, 277x369 - wyświetlony 16 razy.)
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 6 239



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : 11 Listopad 2018, 15:42:32 »

wychodzi mi ze to Galeriusz

To Maksymian Herkuliusz
RIC VI ALEXANDRIA 46b, oficyna delta
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 11 Listopad 2018, 17:07:06 »

Podziękował za id. panie Lechu , wstyd się przyznać, ale pomyliłem Galeriusza z Herculiuszem  Zawstydzony, szukałem w wildwinds pod Maximianus Herculus , a wpisałem ,nie wiem czemu Galeriusza ?.
Swoją drogą zwiodła mnie ta S na mojej monecie , Wildwinds pod Ric 46b Alexandria podaje zapis ALE , ale już na zdjęciu, faktycznie wygląda do jak ALS . Jeszcze takie skojarzenie laika , ale popiersie Herakliusza z mennicy w  Alexandrii ,  wydaje się bardzo podobne do popiersia Diocletiana z tej mennicy , tak jak by mennica zaoszczędziła sobie trochę roboty, albo tak byli podobni  Mrugnięcie
https://www.acsearch.info/search.html?id=391525
Zapisane
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 12 Listopad 2018, 13:34:44 »

Fotki trochę przekłamują , w realu wygląda lepiej, wytypowałem sobie jako Ric 114 Ticinium , na awersie chyba stempel był przy pchany  ,bo dwóch liter nie ma


* mmmm 001.jpg (48.56 KB, 277x369 - wyświetlony 12 razy.)

* mmmm 002.jpg (63.31 KB, 277x369 - wyświetlony 11 razy.)
Zapisane
ram17
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Rzymki

Wiadomości: 43


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 13 Listopad 2018, 19:57:43 »

Jeszcze jeden Herculiusz , Ric 206 Lyons , w ładnym stanie , może nawet rzadszy przez ten nietypowy zapisem Maximiano , ale chyba najdziwniejsze jest to, że na początku 4 wieku jest taka poprawa pieniądza - duży , ciężki - mój follis ma 8,5 grama , a nie które widziałem że mają nawet ponad 10 gramów , ale chyba tylko w 2-3 mennicach jest ta poprawa ?


* bv 015.jpg (53.34 KB, 312x415 - wyświetlony 7 razy.)

* bv 016.jpg (53.38 KB, 312x415 - wyświetlony 6 razy.)
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM