Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
21 Styczeń 2019, 10:09:29


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Opinia.  (Przeczytany 3985 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Tuk Tukat
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Legtymacja TPZN nr.104
Zainteresowania:
Polska Królewska obecnie drobnica ZW III , Księstwo Warszawskie, II RP

Wiadomości: 342



Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : 17 Grudzień 2018, 21:55:10 »

Ordynarne falsyfikaty , szkoda ,że dał się Pan naciąć .
Zapisane

Janek
medieval K
Stały bywalec
***
United Kingdom United Kingdom

Zainteresowania:
Zakon Krzyzacki,monety polskie(średniowiecze po II RP)

Wiadomości: 106


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : 17 Grudzień 2018, 22:43:56 »

Te wszystkie monety to szajs czyli falsy. Oryginalne szóstaki i trojaki malborskie były wykonywane na prasie walcowej. Wcale nie jest tak łatwo ich podrobić. (...)Jakbyś kupił jedna sztukę ,to można by uwierzyć ze ktoś cie w konia zrobił. Piszesz ze masz ich więcej. myślę ze reszta jest taka sama. Przez takich jak ty młodzież zniechęca się do zbierania monet.
Niestety ja kilka lat temu tez dałem się tak zrobić z jedna sztuka .Byl to szóstak 1601 .Także podobnie jak Pan Stanisław w jedna sztukę uwierzę ,ze z braku wiedzy można sobie dać wcisnąć ,ale cały zestaw to chęć szybkiego zysku i brak rozsądku . Niestety ja kupowałem go od kogoś kto potem założył sklep i teraz aukcje na One bidzie .Dokładnie w Bydgoszczy ,zainteresowani wiedza o kogo chodzi .To jak młodzież ma się nie zniechęcać jak kręcą ich przyszli organizatorzy aukcji .Mi sprzedał jako stan 3 za 100 lub 120 zł  .Chyba dowiedziałem się na cafe allegro ,ze to nie stan 3 Szok .Szkoda gadać ,na pewno uczy  myślenia i chęci omijania takich pseudo numizmatycznych sprzedawców ...  Tu odnalazłem zdjęcia które dodaje ku przestrodze młodszych zbieraczom .
Dobranoc


* _DSC0116.JPG (413.03 KB, 2045x1152 - wyświetlony 127 razy.)

* _DSC0117.JPG (454.01 KB, 2045x1152 - wyświetlony 107 razy.)
Zapisane
Tomek81
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Grosze, przekrojowo

Wiadomości: 70


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 17 Grudzień 2018, 23:36:07 »

W sumie nie wiele wniosę do dyskusji poza typowym gdybaniem - nawet nie o monetach, a o intencjach - chyba, że założyciel wątku mnie poprawi. Nie sądzę, że chciał kogoś specjalnie oszukać (tak jak pisze kolega Stanisław) - inaczej nie pojawiłby się na forum TPZN. Może Lucyfer (ironia, prawda?) chciał sobie dorobić, myśląc, że kupił coś okazyjnie, ale już chyba zrozumiał, że sam zachował się jak w/w "przysłowiowy Janusz" i nici z "dilu". "Janusza" o oszustwo bym nie posądzał, bardziej o przysłowiowe "cwaniactwo" wynikające z niewiedzy. Za cwaniactwem przemawia ilość falsów w "depozycie". Zgodzę się z medival K - sam też naciąłem się kiedyś na ponad 200 letniego rubla, myśląc, że wymieniłem się okazyjnie, ale to była 1 sztuka a nie cały zestaw.
Jedyne co mnie zastanawia to stwierdzenie, że część "depozytu" poszło "do "żyda"" - dobrze rozumiem, że jakiś handlarz gorszą część depozytu od kolegi Lucyfera odkupił?
Zapisane
khubeo
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 104



Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 18 Grudzień 2018, 08:15:34 »

"znalazłem taki większy depozycik "

Klasyczna próba uwiarygodnienia falsów. Koledzy szlachetnie bronią autora wątku, że może nie chciał nikogo oszukać, ale niestety ja się przychylam do interpretacji p. Stanisława.
Zapisane
qcho
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 068
Zainteresowania:
Naśladownictwa i imitacje trojaków

Wiadomości: 1 342



Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 18 Grudzień 2018, 09:07:01 »

Nie wygląda to wiarygodnie, wcześniej kolega Lucyfer "znalazł" kopie/odlew medalu - teraz próbował uwiarygodnić inne wynalazki na naszym
forum. Poza tym od momentu kiedy było już jasne, że to falsy - milczy.
Zapisane

jarek
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVI w. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 3 552



Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 18 Grudzień 2018, 13:42:16 »

Gdyby wszedł do mojego sklepu przedstawił się i pokazał dowód osobisty, tobym go sobie spisał, bo falsów miał kupę. A tak, na internecie jutro może się nazwać Archaniołem, zamiast Lucyferem. Jeśli myślicie, żeście go zdemaskowali to powodzenia. Według mnie to jałowa dyskusja. Każdą monetę trzeba oglądać i traktować oddzielnie.
A Lucyfera można conajwyżej zbanować.
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...Jacek
Lucyfer
Użytkownik
**
Poland Poland


Wiadomości: 19


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 18 Grudzień 2018, 15:01:25 »

A  na jakiej podstawie to falsy waga siedzi a podniosłem je osobiście wiec dlatego draze temat. jeżeli to ewidentne falsy to chce wiedzieć dlaczego po czym to poznam gdzie detale które na to wskazują. Gdybym kupił tak bym to tu napisał.
Zapisane
Lucyfer
Użytkownik
**
Poland Poland


Wiadomości: 19


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 18 Grudzień 2018, 15:06:51 »

A nie odpowiedziałem odrazu na wasze komentarze bo zostałem świeżo upieczonym tatą tak ze inne problemy mam teraz na głowie co do medalu dalem go tu bo wykopałem i szukałem porady dalem tam wagi miary wszystko. Mam i świadków ze są wykopane nie byłem tam sam.
Zapisane
Lucyfer
Użytkownik
**
Poland Poland


Wiadomości: 19


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : 18 Grudzień 2018, 15:15:56 »

i dokładnie jak Kolega wyżej napisał nie wklejał bym tu postu gdybym chciał kogoś okraść aukcje z forum na fb usunołem, a do kolegi co by chciał zobaczyć te co się sprzedały sprawdzę dla pana zdjęcia i wrzoce.
Zapisane
Lucyfer
Użytkownik
**
Poland Poland


Wiadomości: 19


Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : 18 Grudzień 2018, 15:27:14 »

tu zdjęcia tego co znalazłem.


* 15820548_1158704687583541_1280890938_o.jpg (376.84 KB, 2048x1152 - wyświetlony 120 razy.)

* 15823858_1158704610916882_677011938_o.jpg (307.73 KB, 2048x1152 - wyświetlony 88 razy.)

* 12207327_844980975622582_1289041973_o.jpg (434.93 KB, 2048x1152 - wyświetlony 88 razy.)

* 12208951_844980995622580_1105703962_o.jpg (449.53 KB, 2048x1152 - wyświetlony 71 razy.)

* 12209129_844981218955891_344263698_o.jpg (452.42 KB, 2048x1152 - wyświetlony 46 razy.)
Zapisane
Lucyfer
Użytkownik
**
Poland Poland


Wiadomości: 19


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 18 Grudzień 2018, 15:28:06 »

cz2


* 12210803_844980648955948_1661199115_o.jpg (494.31 KB, 2048x1152 - wyświetlony 65 razy.)

* 12214057_844981222289224_289276971_o.jpg (466.88 KB, 2048x1152 - wyświetlony 49 razy.)

* 12218817_844980655622614_1768946100_o.jpg (530.71 KB, 2048x1152 - wyświetlony 52 razy.)
Zapisane
J.H.
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Mistrzowi Mikołajowi z Fromborka współczesne

Wiadomości: 26


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : 18 Grudzień 2018, 15:55:55 »

Abstrahując od autentyczności monet, proponuję przygotować się na wizytę policji o 6 rano.
I sugeruję nieco mniejszą otwartość w pisanych publicznie postach.
Zapisane
Lucyfer
Użytkownik
**
Poland Poland


Wiadomości: 19


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : 18 Grudzień 2018, 16:15:34 »

Zapraszam podać adres?
Zapisane
Stanisław
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 236


Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : 18 Grudzień 2018, 16:56:46 »

http://iger.wcn.pl/coins?type=34
http://iger.wcn.pl/coins?type=928
Szanowny Panie podałem Panu jak wyglądają trojaki z mennicy malborskiej i lubelskiej. Porównaj zdjęcia oryginalnych monet i pańskich. Wtedy zobaczysz różnicę.
Zapisane
Ranret
Członkowie TPZN
Użytkownik
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
TPZN - legitymacja nr 116
Zainteresowania:
Wazowie w RP, Polska Królewska

Wiadomości: 15



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #29 : 18 Grudzień 2018, 18:52:57 »

Jak to się człowiek czasem zawiedzie. Gdy wstawił Pan szóstaki na fb, poprosiłem o lepsze zdjęcia, wagę i średnicę.  Ewidentne falsy. Napisałem Panu (to wszystko odbywało się w prywatnej konwersacji), dlaczego mogę powiedzieć, że to odlewy. Pan jednak twierdzi inaczej. Po krótkiej chwili, również pod samym ogłoszeniem na grupie zaczęły pojawiać się takie opinie. W końcu stwierdziłem, że najlepiej będzie gdy sam się Pan o tym przekona i wystawi je do identyfikacja na TPZN. Zrobił to Pan, dziękuję więc za wysłuchanie mnie. Tutaj koledzy szybko również rozpoznali fałszerstwa. Nadal nie rozumiem dlaczego nie chce Pan przyjąć do wiadomości, że to lewe monety. 

Trzy porównania dla uświadomienia pewnych ewidentnych cech. Zdjęcia monet oryginalnych z archiwum WCNu
Porównanie nr 1 - szóstaki 1599
 Na szóstaku z dużą głową, którego Pan przesyła widzimy  w okolicy królewskiego czoła, oczodołu i nosa widzimy zagłębienia w powierzchni metalu. Coś podobnego obserwujemy także na monecie z archiwum WCN, w przypadku tej monety jednak są one wypukłe. O co chodzi? Gdy wałek jest intensywnie użytkowany, co jest rzeczą oczywistą w przypadku monet produkowanych tą metodą, gdzie codziennie przeżywając ogromne ilości obrotów doświadcza wielkiego nacisku. Wówczas powstają na walcu wklęsłości, które po wytłoczeniu monety objawiają się w postaci wypukłości, jak na monecie z WCNu. Pana moneta to odlew o czym świadczy fakt, iż jej powierzchnia jest pełna wklęsłości, które są niczym innym, niż purchlami gazów, uchodzących w procesie odlewniczym. na boku zbliżenie omawianych fragmentów.
 Druga moneta z 1599 - szóstak z małą głową. Cała powierzchnia monety jest pokryta wklęsłymi purchlami, które nadają jej "kaszowatość", ziarnistość. Po boku zbliżenie i porównanie powierzchni obu monet, odlew i oryginał.

Porównanie nr 2 - szóstak 1601
 Trzeci szóstak prezentowany przez Pana jest prymitywnym falsyfikatem, opisywanym już na tym forum, czy w artykule przytoczonym powyżej. Porównanie rewersów doskonale to obrazuje, nie trzeba tu nic zaznaczać by to widzieć, wystarczy mieć obie monety przed oczami, w tym przypadku na zdjęciach.
   
Porównanie nr 3 - szóstak 1623
 Szóstak 1623 z rozstrzałem daty. Kolejny odlew. Litery na monecie z jednej strony zawsze grubsze, niż z drugiej co jest dowodem techniki odlewniczej. Takie wyoblone banieczki. Na rewersie w słowie POLO doskonale widać niedolane od strony stópki L.

 Myślę, że przy reszcie komentarz zbędny. To odlewy w sztucznej patynie, nie wykazują cech charakterystycznych wykonaniu w epoce oryginałów. Ta powierzchnia, aż razi oczy. Falsyfikaty na szkodę kolekcjonera. Proszę nam nie wmawiać, że jest inaczej.


* 1.jpg (108.42 KB, 604x342 - wyświetlony 114 razy.)

* #.jpg (435.96 KB, 1279x835 - wyświetlony 99 razy.)

* 2.jpg (94.14 KB, 604x340 - wyświetlony 98 razy.)
Zapisane

Poznajmy historię zaklętą w pieniądzu Mrugnięcie
Zapraszam: http://monetywazow.blogspot.com/
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM