Aktualności: Już wkrótce, ósmego kwietnia, wybory do Triumwiratu TPZN!

  • 28 Marca 2024, 09:08:58

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Katalog podstawowych typów monet i banknotów polskich E.Kopicki  (Przeczytany 3702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szympi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
Witam wszystkich serdecznie.
Jestem początkującym kolekcjonerem i zacząłem od zebrania podstawowej literatury. Pierwsze co wpadło mi w ręce to oczywiście "Tysiąc lat monety polskiej". Potem dokupiłem parę ostatnio wydanych katalogów. Jednak katalog na którym najbardziej mi zależy to "Katalog podstawowych typów monet i banknotów polskich oraz ziem historycznie z Polską związanych" (wydanie zeszytowe) E. Kopickiego.  Jest on dość trudny do zdobycia i skompletowania. Niektóre ceny też zwalają z nóg. Udało mi się zdobyć parę zeszytów i mam w tym momencie jeden na wymianę konkretnie Tom IX, część 1. Jeżeli ktoś ma podobne kłopoty z kompletowaniem to chętnie się wymienię na inne zeszytu.
Link to: https://www.olx.pl/d/oferta/katalog-podstawowych-typow-monet-i-banknotow-polskich-tom-ix-kopicki-CID751-IDKzEQ6.html
Jeżeli ktoś ma do odsprzedania w rozsądnych cenach to też chętnie skorzystam (telefon w ogłoszeniu).
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

digenis

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 416
Odp: Katalog podstawowych typów monet i banknotów polskich E.Kopicki
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lipca 2021, 20:52:43 »
Kolego nie szukaj i nie kupuj tego katalogu. Szkoda czasu i kasy. Taki "encyklopedyczny" katalog raczej nie zdaje już egzaminu. W porównaniu do nowoczesnych katalogów jest trudny w użyciu. Do tego stopnie rzadkości monet dawno się już pozmieniały. Doszła masa odmian monet których tam nie ma, zwłaszcza jeżeli chodzi o nominały od orta w dół.

Tuk Tukat

  • Rada Oficerów TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 872
  • Legitymacja: TPZN nr.104
  • Stowarzyszenie: PTN o. Warszawa