Mimo ,że nie prowadzę sklepu numizmatycznego to na podstawie obserwacji rynku i historii moich znajomych prowadzących takie firmy śmiem stwierdzić ,że o ile sama inicjatywa założenia działalności gospodarczej (sklepu numizmatycznego ) nie jest mocno kosztowna , o tyle utrzymanie się i ,,zdobycie " towaru wymaga sporych nakładów finansowych , dużego doświadczenia oraz szczęścia .
Najpierw trzeba sobie zadać pytanie po co ? Chodzi mi tu głównie oto ,że branża numizmatyczna w PL jest bardzo rozbudowana , każdy walczy o klienta . (Jedne firmy cieszą się większą renomą inne mniejszą ,ale siła przebicia się przez ten ogrom jest znikoma , gdyż zawsze początkującym jest pod górkę i tylko dobra kampania reklamowa oraz świetny towar aukcyjny mógłby to odmienić ...)
Kiedy już to sobie uświadomimy i mamy już jakieś plany należy przystąpić do realizacji .
1.Należy się określić w jakim okresie się się specjalizujesz , jakie monety , akcesoria i książki jesteś w stanie pozyskać.
2.Trzeba uzbierać odpowiedni budżet , na opłacenie lokalu , opłacenie Zusu , ubezpieczenia , oraz co najważniejsze zakupu towaru do sklepu , nie jestem tutaj żadnym guru ani wyrocznią ,ale nie oszukujmy się początkowe koszty to przynajmniej solidne kilkadziesiąt tysięcy złotych .
3.Kwestie podatkowe i tu już zaczyna się problem nie potrafię ci tego szczegółowo objaśnić ,ale tak w skrócie nie jest kolorowo i czeka cię jeszcze opłata za prowadzenie księgowości .