To może od końca. Na dole zrobiłem małe zestawienie, w tekście będę się posługiwał literkami odnoszącymi się do poszczególnych monet.
Ozdobniki dla półtoraków i szelągów są takie same, są to "krzyże" (A, B) oraz trójlistki (D, E, F). Ozdobniki groszy (C, H) są podobne do półtoraków z Z4 (B) ale nie identyczne. Idąc tym tropem trzeba by przypisać autorstwo dwudenarów litewskich rzemieślnikowi od monet D, E i F
nie jest to niemożliwe ale podobny ozdobnik funkcjonuje już np. w półgroszach Jana Olbrachta
https://onebid.pl/pl/monety-jan-i-olbracht-1492-1501-polgrosz-koronny-krakow/252218 Może błędnie założyłem w tekście (nie mam go teraz przed sobą), że użyto DOKŁADNIE TEJ SAMEJ puncy dla korony orła w szelągach i półtoraku z POLONI. Jest to możliwe ale 100% pewności nie mamy. Chodziło mi o to, że stylistycznie pochodzi ona z szelągów. Zresztą inne punce takie jak trójlistek czy charakterystyczne L z szeryfem pochodzą od jednego mincerza/zespołu. Nie uważam za istotne wnikać czy dokładnie ten sam komplet punc był wykorzystywany przy tworzeniu stempli dla szelągów i półtoraków aczkolwiek byłoby to ciekawe.
Korona ma ~2,5 mm "długości" zarówno w półtoraku jak i w szelągu, wielkość głowy orła mierzona od tarczy z herbem do szczytu korony to jakieś 3,9 mm również w obu monetach.
Ogólnie grosze jednak stylistycznie odstają od półtoraków. Piękną analizę zrobił kolega Koch (polecam!):
http://forum.tpzn.pl/index.php/topic,3124.msg140781.html#msg140781Litery jak zauważono w jednym wariancie są bardzo podobne do tłoczonych szelągów z dwoma tarczami z 1613 roku, które przypisuje się Malborkowi. W "dziale groszowym" (podobnie jak w szelągach i półtorakach) były dwa "zespoły". Jeden tworzył zgrabne stemple (moneta C lub typ II we wpisie kocha) a drugi aż takiego skilla nie miał (moneta H - typ I). I teraz najlepsze: grosze ze stempla C były wytłaczane na walcarkach ORAZ wybijane ręcznie. Za to grosze H były tylko wybijane ręcznie. A cechą groszy wybijanych ręcznie (zarówno C jak i H) jest nierówno wycięta blacha krążka. Zupełnie jak w półtorakach z hakami (G, I, J).
Półtoraki (pomimo twierdzeń stawianych przez pana Dariusza Pączkowskiego w WPN nr 11) nie były produkowane z walca (oczywiście nie mówię tu o litewskich i ryskich monetach). Dlaczego zatem produkowano stemple zarówno na walec jak i do bicia ręcznego przez dwa lata? Oczywiście w 1614 zanim ruszyła produkcja półtoraków walcarka mogła gdzieś "wybyć", więc to dosyć łatwo wytłumaczyć.
Ale półtoraki bez haków były wycinane maszynowo ale bite były ręcznie. Ranty mają gładkie, czasem znajdzie się przesunięcie w wycinaniu krążka.
Kwestia POLONI oraz sznurowanego wewnętrznego otoku akurat nie wydaje mi się na tyle istotna, żeby z tego wysuwać wnioski. Między groszem C i półtorakiem POLONI (F) jest różnica jeśli chodzi o jego wygląd. Nie mówiąc już o groszu H, gdzie jego forma stylistycznie jest już bardziej podobna do sznura w szelągu A.
Generalnie według mnie - za dużo rozbieżności by połączyć emisja groszy z szelągami/półtorakami.