Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
30 Kwiecień 2017, 05:10:21


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 ... 184 185 [186]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Monety do strony "NOT IN RIC"  (Przeczytany 433112 razy)
0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.
Mariuszgra
TPZN 074
Rada Oficerów TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland


Wiadomości: 601


Zobacz profil
« Odpowiedz #2775 : 18 Kwiecień 2017, 06:28:24 »

http://www.ebay.pl/itm/371902562800
Niestety poległem


* $_57.JPG (123.04 KB, 1272x645 - wyświetlony 27 razy.)
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 462



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2776 : 18 Kwiecień 2017, 13:22:13 »

Dziękuję. Kolejny egzemplarz, ale chyba najładniejszy.
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 2 914



Zobacz profil
« Odpowiedz #2777 : 19 Kwiecień 2017, 22:16:45 »

O ile się nie mylę, to powinien być NiR:
RIC VI, TREVERI [after 279], MAXIMIAN HERCULIUS, UNLISTED BUST TYPE [D]
Wariant ten z facjatą Dioklecjana już Pan odnotował - teraz kolega Herkulijski...

Pozdrawiam serdecznie
Zenon M.

PS. http://www.ebay.com/itm/322457744791
PS 2. Pozwolę sobie doczepić się do Pana opisu Jowijskiego: jest "RIC VI, TREVERI [after 279a]", moim zdaniem powinno być po prostu "after 279", ponieważ RIC dość konsekwentnie grupuje ten sam typ legendy i popiersia w jednym numerku, a "a" lub "b" dotyczą różnych cesarzy (zarówno seniorów jak i juniorów). Teroretycznie ten NiRowy Dioklecjan z legendą IMP ### PF AVG i popiersiem D powinien mieć numer 180a, a podobny Maksymian numer 180b.


* max nir.jpg (154.97 KB, 1130x560 - wyświetlony 35 razy.)
« Ostatnia zmiana: 19 Kwiecień 2017, 22:27:18 wysłane przez zenonmoj » Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 462



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2778 : 19 Kwiecień 2017, 23:03:58 »

O ile się nie mylę, to powinien być NiR:

Bardzo dziękuję, panie Zenonie, to jest NiR i zaraz go obrobię.

Jeśli chodzi o numerki, to staram się podawać możliwie najbliższy istniejący. Goły numer 279 nie istnieje, więc odwoływanie się do niego mogłoby być dla kogoś mylące. Poza tym RIC wielokrotnie nie grzeszy konsekwencją, więc nie mam ambicji bycia precyzyjnym w tym moim pomocniczym wskazywaniu palcem (bo tak te numerki należy rozumieć, nie zaś jako drobiazgowo przemyślaną konstrukcję). Ponadto wprowadzanie takiej domyślnej spójności doprowadziłoby pewnie rychło do niekonsekwencji do kwadratu i skończyłoby się szaleństwem.

PS. Nie zapytałem, czy Pan kupił tego tęczowego cesarza, czy to tylko tak, z obserwacji.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwiecień 2017, 23:56:38 wysłane przez Lech Stępniewski » Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 2 914



Zobacz profil
« Odpowiedz #2779 : 20 Kwiecień 2017, 08:52:28 »

Zakupiłem, zakupiłem... Wisiał tak przez pewien czas na "kup teraz" i w końcu się skusiłem. A co do "tęczowości" - zobaczymy z czego ona wynika i czy nie da się tego jakoś bezboleśnie zmienić.

Pozdrawiam
ZM
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 462



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2780 : 20 Kwiecień 2017, 12:55:26 »

Zakupiłem, zakupiłem...

W takim razie jeszcze dodatkowo gratuluję.

A co do "tęczowości" - zobaczymy z czego ona wynika i czy nie da się tego jakoś bezboleśnie zmienić.

Czemu zmienić? Bardzo oryginalnie to wygląda.
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 2 914



Zobacz profil
« Odpowiedz #2781 : 20 Kwiecień 2017, 21:25:28 »

Ta zieleń mnie niepokoi... Żeby to się nie zaczęło sypać.
ZM
Zapisane
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 387


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #2782 : 23 Kwiecień 2017, 19:31:04 »

Z góry przepraszam za kiepskie, niechlujnie zrobione telefonem zdjęcia i obiecuję wykonać małą sesję foto w wolnej chwili.

Wariant dla okazu RIC VII Trier 347, z wyraźnym oznaczeniem menniczym STR "kropka".
Dla tej odmiany RIC wymienia jedynie zwykłe tarcze i rzadsze z głową Meduzy.
Tutaj mamy piękny przykład tarczy w Wilczycą karmiącą Romulusa i Remusa Uśmiech

W opracowaniu tandemu Aten/Zschucke notowana pod poz. 95


* 20170423_174443ccc.jpg (147.66 KB, 1459x1333 - wyświetlony 19 razy.)

* 20170423_174538bbb.jpg (68.57 KB, 829x891 - wyświetlony 13 razy.)

* 20170423_174521ccc.jpg (99.97 KB, 1445x1373 - wyświetlony 12 razy.)
Zapisane
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 387


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #2783 : 23 Kwiecień 2017, 19:37:42 »

Jeszcze mała kropkologia stosowana. Widział ktoś kiedyś taką formę zdobienia cokołu ołtarza dla serii VLPP z Arles?.

W RIC nie ma, u mistrza Ferrando również. W opracowaniu skarbu z Bikć-Do podobna cisza.


* 20170423_174552ccc.jpg (98 KB, 1340x1366 - wyświetlony 21 razy.)

* 20170423_174604ccc.jpg (104.33 KB, 1310x1339 - wyświetlony 17 razy.)
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 462



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #2784 : 29 Kwiecień 2017, 14:31:26 »

No tak, ale tu już zbliżamy się niemal do poziomu odmian stempli. Panowie A-Z byli właściwie już bardzo blisko.

To zdobienie z Arles wydaje się o tyle ciekawe, że tam seria VLPP jest niezbyt długa i pod względem zdobień ołtarzowych skromna.

Mam wrażenie, że to kółko zamiast rombu już kiedyś widziałem. Czasem te romby bywają małe, czasem zaokrąglone. Tu jakby mamy ostateczną fazę tych przemian.

Czy wie Pan coś więcej o tej monetce (waga, średnica)? I w ogóle gdzie ją Pan przydybał?
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
Strony: 1 ... 184 185 [186]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM