Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
23 Lipiec 2018, 13:35:43


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 86   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PÓŁTORAKI - dyskusja, zdjęcia, odmiany itp  (Przeczytany 331290 razy)
0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.
korabgoran
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Zainteresowania:
półtoraki XVIIw

Wiadomości: 199


Zobacz profil
« Odpowiedz #1215 : 01 Kwiecień 2018, 09:21:59 »

Zalecam ostrożność... wg mnie to kropka i litera P . Na monetach z tego roku litera P jest w wariancie z małą główką podobną do tej a jakość monety nie pozwala na pewną ocenę . Litera L w dalszej części legendy jest trochę inna .
Zapisane
dukatkg
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 463



Zobacz profil
« Odpowiedz #1216 : 01 Kwiecień 2018, 10:35:08 »

Skoro o błędach mowa coś (chyba) nowego. W 1623 było już m.in. POTO, teraz mamy LOLO Chichot
Kropka i zniekształcone P.
Warto mieć marzenia xD
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 387



Zobacz profil
« Odpowiedz #1217 : 16 Kwiecień 2018, 08:28:00 »

Ten "LOLO" to bardziej wychodzi na żart prima-aprilisowy Mrugnięcie Za to wczoraj poszła znana odmiana MONO NO REG POL 1617 z Krakowa. Stempel rewersu ten sam jak u monetki w katalogu Adama czego raczej należało się spodziewać. Stan średni jak widać.


* 12 MONOa.jpg (255.5 KB, 1311x1335 - wyświetlony 36 razy.)

* 12 MONOb.jpg (224.02 KB, 1271x1242 - wyświetlony 28 razy.)
Zapisane
rubinowakrew
Gaduła
****
Poland Poland

Zainteresowania:
Drobnica Zygmunta III Wazy

Wiadomości: 1 553


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1218 : 16 Kwiecień 2018, 14:48:50 »

Ty masz chałupę remontować A nie przebijać mnie na aukcjach
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 387



Zobacz profil
« Odpowiedz #1219 : 25 Kwiecień 2018, 08:41:29 »

Zastanawiam się jak to mogło powstać i nie do końca mogę sobie wyobrazić tego "podwójnego bicia" aczkolwiek podwojona 2 z lewej strony i niecały Sas na to (chyba) wskazują. Jak dobrze rozumiem, podwójne bicie jest wtedy gdy mincerz całą powierzchnią stempla, lub jej częścią przydzwoni jeszcze raz w krążek. Tyko stemple podobnie jak moneta są raczej płaskie z natury a nie wypukłe czy wklęsłe, więc jak wytłumaczyć "dodatkowe" miejsce na literę L w legendzie? Dobrym przykładem będzie tu chyba mój krakusek z 1614 z orłem, gdzie ok. 50% dolnej części awersu posiada taki właśnie efekt. Gdzieś na alledrogo krążył półtorak, gzie podczas bicia moneta chyba odwróciła się (albo przez przypadek została wsadzona znów między stemple) i na stronie z tarczą herbową mieliśmy też Sasa z częścią legendy.
Ale tutaj szczerze trochę nie ogarniam. Nawet jeżeli to efekt powtórnego przyłożenia stempla rewersu (bo, mam nadzieję prawidłowo zakładam, że ten był górny/ruchomy) to dlaczego zdublowane jest L w POLO, 2 w dacie i zniekształcony Sas? Widać jeszcze "poprawioną" linię otokową przy REG.
No chyba, że najciemniej jest własnie pod latarnią... czyli jest to wynik nieprawidłowo zrobionego stempla. Skoro było np. OOOO przeprawione na POLO to czemu komuś w poniedziałek po imieninach ze szwagrem nie nabiło się dwa razy tej samej literki? Chichot
Ktoś ma jakąś teorię?


* podw_uderz.jpg (145.86 KB, 782x915 - wyświetlony 33 razy.)

* 09a POLLO a.jpg (475.17 KB, 680x680 - wyświetlony 44 razy.)

* 09a POLLO b.jpg (553.54 KB, 680x680 - wyświetlony 30 razy.)
Zapisane
dukatkg
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 463



Zobacz profil
« Odpowiedz #1220 : 25 Kwiecień 2018, 09:35:15 »

[...] więc jak wytłumaczyć "dodatkowe" miejsce na literę L w legendzie? [...]
Dodatkowe miejsce jest na sasie.
Po pierwszym wybiciu stempel odskoczył i obrócił sie o kilka stopni. Drugie uderzenie było tylko częściowe (pod kątem). Stąd taki efekt.
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 387



Zobacz profil
« Odpowiedz #1221 : 25 Kwiecień 2018, 09:41:47 »

Faktycznie, można zauważyć ślady na REG..., że tam poprzednio były inne (tzn te same ale przesunięte) litery. Ktoś miał niezłego farta, że mu to się tak całkiem zgrabnie uderzyło. Zazwyczaj podwójne uderzenie powoduje "rozmycie" legendy/rysunku, tutaj jest tylko kosztem Sasa i cyferki (prawie niezauważalnie) w dacie.
Zapisane
Jarasek
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Monety rzymskie

Wiadomości: 127


Zobacz profil
« Odpowiedz #1222 : 27 Kwiecień 2018, 22:10:41 »

Nie jestem specem od półtoraków ZIIIW ale mam wątpliwości co do tego egzemplarza. Nie pasuje mi typ korony do tego roczniaka, sama ceyra "18" wygląda jak świeżo nabity a co najciekawsze właśnie w tym miejscu są zabrudzenia i gryszpan. A co najważniejsze nie mogę dopatrzyć się "osiołka" w tarczy.

Pozdrawiam,



* ee4c6a5d425193c240f9e1ab0f6a.jpg (475.54 KB, 1024x501 - wyświetlony 50 razy.)
Zapisane
rubinowakrew
Gaduła
****
Poland Poland

Zainteresowania:
Drobnica Zygmunta III Wazy

Wiadomości: 1 553


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1223 : 27 Kwiecień 2018, 22:13:38 »

Przecież to oczywisty falsyfikat. Prawdopodobnie z epoki.
O ile kojarzę ten egzemplarz był jakiś czas temu już wystawiony.
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 387



Zobacz profil
« Odpowiedz #1224 : 27 Kwiecień 2018, 22:42:56 »

Też wydaje mi się, że to ten z lutowej aukcji. Poszedł za prawie 50% mniej niż ostatnio więc ludzie czegoś się nauczyli Chichot
Zapisane
dukatkg
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 463



Zobacz profil
« Odpowiedz #1225 : 27 Kwiecień 2018, 22:50:45 »

Brzydkie zdjęcie w kratkę.
Był, też kojarzę xD
Rzadkie kropki w 1616 za 75 zł. Ktoś to zbiera? Ja bym poczekał na lepsze  Niezdecydowany
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 387



Zobacz profil
« Odpowiedz #1226 : 08 Maj 2018, 11:14:54 »

Zgodnie ze zdrową zasadą oceny stanu zachowania zaproponowaną TUTAJ ten ogryzek miałby u mnie V – "no niestety". Ale dzięki ozdobnikowi (jednemu) w kształcie krzyżyka podskoczyła do IV a potem zauważyłem dziwne spłaszczone "Z" w nominale w jabłku oraz ciekawe drugie "I" w SIGIS więc z czystym sumieniem daję jej III – "nada się do kolekcji" Chichot


* 1627_GERxPOLO.jpg (493.64 KB, 2219x1063 - wyświetlony 42 razy.)
Zapisane
rubinowakrew
Gaduła
****
Poland Poland

Zainteresowania:
Drobnica Zygmunta III Wazy

Wiadomości: 1 553


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1227 : 08 Maj 2018, 11:32:27 »

Poza tym, że tam nie ma Z tylko 2 to reszta się zgadza.
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 387



Zobacz profil
« Odpowiedz #1228 : 08 Maj 2018, 11:50:41 »

a, faktycznie
Zapisane
dukatkg
Stały bywalec
***
Poland Poland


Wiadomości: 463



Zobacz profil
« Odpowiedz #1229 : 08 Maj 2018, 13:04:31 »

Zgodnie ze zdrową zasadą oceny stanu zachowania zaproponowaną TUTAJ ten ogryzek miałby u mnie V – "no niestety". Ale dzięki ozdobnikowi (jednemu) w kształcie krzyżyka podskoczyła do IV a potem zauważyłem dziwne spłaszczone "Z" w nominale w jabłku oraz ciekawe drugie "I" w SIGIS więc z czystym sumieniem daję jej III – "nada się do kolekcji" Chichot


Ozdobniki są oba. Brakuje (najprawdopodobniej) pierwszego znaku interpunkcyjnego.
"Spłaszczone Z" to efekt słabego wybicia cyfry "2".
"Drugie I", to ślad po omyłkowo (lub w złym miejscu) wybitej literze G.
A stan IV. IV+ za dobre chęci Mrugnięcie
Zapisane
Strony: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 86   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM