Aktualności:

• 18 Czerwca 2024, 07:17:41

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Witam  (Przeczytany 3866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

d-ja

• Nowy użytkownik
  • *
Witam
« dnia: 31 Grudnia 2010, 20:42:14 »
Witam, nazywam się Dragan, jestem studentem archeologii. Jestem osobą początkującą w tematyce monet rzymskich.
W zasadzie to mieszkam bliżej Singidunum (Belgrad).
    Książki z numizmatyki które dotychczas przeczytałem to:
Przewodnik początkującego kolekcjonera- James Mackay, 4 numery przeglądu numizmatycznego, Katalog monet polskich 1916-2009 parachimowicz, kilka numerów serbskiego czasopisma numizmatycznego "Dinar", katalogi aukcyjne serbskiego towarzystwa numizmatycznego nr 2,3, 6,7.
Czyli moja wiedza numizmatyczna jest dość skromna.
    Piszę prace o monetach rzymskich na śląsku środkowym  i żeby nie męczyć zbytnio promotora to tutaj zamierzam zadawać część pytań z danej tematyki. Dopiero na III roku mieliśmy zajęcia z numizmatyki (jako nauki pomocniczej archeologii). A w tym semestrze zacząłem czytać książki poświęcone monetom rzymskim (jak np. Klawns Z. H., editor Bresset K. E.2003 Handbook of Ancient Greek and Roman coins, D. R. Sear
2005 Roman coins and their values ,vol. III - która dopiero w tym roku została zakupiona przez bibliotekę).
  W sprawie pomocy odnośnie swej pracy powinienem chyba założyć oddzielny wątek z swoją listą literatury i prośbami o propozycje tytułów lektur.

« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2011, 22:55:55 wysłana przez d-ja »
Mój awatar to rewers medalu z okazji 44 urodzin Georga Weiferta (m.in. kolekcjonera monet antycznych) z przedstawieniem monety z Viminacium (= dziś Kostolac).

DIVUS JULIUS

• Użytkownik
  • **
Odp: Witam
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Stycznia 2011, 01:08:32 »
Witam kolejnego rzymianina !!!

heniek151

• Stały bywalec
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Stycznia 2011, 13:54:48 »
oo witam w klubie milosnika monet balkanskich (szczegolnie monet bylej jugoslawii)