Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
25 Wrzesień 2017, 08:05:47


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Licyniusz z Barcelony  (Przeczytany 9399 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 736



Zobacz profil WWW
« : 28 Listopad 2011, 17:13:57 »

W pięknym mieście Barcelonie mają zamiar sprzedać w grudniu po południu takiego oto Licyniusza:



Tu informacja aukcyjna:
https://www.acsearch.info/search.html?id=1171377


Jak może niektórzy spostrzegli, jest to nasz stary znajomy oszukaniec, którego w srebrze można spotkać znacznie częściej
Tu garść przykładów:
http://www.forumancientcoins.com/board/index.php?topic=24572.0

Ale co ze złotem?
Prokopov notuje go jako fals
http://books.google.pl/books?id=pcwiteBsThYC&pg=PA70&dq=Licinius+%22GLORIA+EXERCITI%22&hl=pl&ei=u0LSTpqKJIactga-nJjrDA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CDUQ6AEwAQ#v=onepage&q=Licinius%20%22GLORIA%20EXERCITI%22&f=false

Zastanowiła mnie jednak informacja z barcelońskiej aukcji - "XC-5092"

Jest to prawie na pewno odesłanie do książki Xaviera Calico THE ROMAN AVREI
której niestety nie mam.

Wynikałoby z tego, że albo: oryginał jednak istnieje, albo: Calico naciął się na falsa, albo też: sprzedawca walnął odesłanie do czegoś innego, może trochę podobnego.

Jeśli ktoś ma dostęp do Calico, to prosiłbym o informację
« Ostatnia zmiana: 18 Czerwiec 2017, 20:49:18 wysłane przez Lech Stępniewski » Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 536


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 28 Listopad 2011, 21:47:41 »

Bywa w srebrze, bywa w złocie i w ołowiu nawet się pojawia. Do kompletu brakuje tylko lewizny w brązie.

Około miesiąca czasu temu, podobne złotko, jeśli nie identyczne przewinęło się na ebayu. Ten sam warsztat, gdyż porównywałem z fotkami lewych sreberek. Szkoda, że nie zapisałem  obrazka.

Do Calico dostępu niestety nie mam. Sam bym przytulił i nos między kartki wetknął. Na liście potencjalnych zakupów zajmuje dalszą pozycję. Cena  Smutny
Zapisane
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 3 039



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 28 Listopad 2011, 22:53:30 »

Właśnie trzymam w ręku srebrnopodobny oryginał rzeczonego falsa. Oglądam go przez lupę i im dłużej porównuję, tym mniej mi się to złotko podoba. Widzę wprawdzie pewne różnice, bo np. w moim egzemplarzu (a i na zdjęciach) litery są cieńsze, ale niestety złotko jest tak zużyte, że większości interesujących detali portretu i osiołka po prostu nie widać ito porównanie nie ma sensu. Trzeba by to coś po prostu widzieć, zmierzyć co do mikrometra i zbadać właściwości metalu. A potem porównać z falsami.
Ja bym zachował daleko idącą ostrożność. Choć oczywiście możliwości, że te srebrne falsy naśladują oryginalne złotko w 100 proc. wykluczyć nie można...

ZM
Zapisane
Lech Stępniewski
Gaduła
****

Wiadomości: 5 736



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #3 : 29 Listopad 2011, 17:08:43 »

te srebrne falsy naśladują oryginalne złotko

Problem polega na tym, czy oryginalne złotko w ogóle istnieje. Złotko barcelońskie wygląda bardzo-bardzo podejrzanie, aczkolwiek zostało tak przyrządzone, że sporo wątpliwości można zwalić na stan zachowania, dość wyślizgany.

Jak dotąd nie widziałem żadnego egzemplarza tego Licyniusza, który mógłbym z czystym sumieniem uznać za ewentualnie autentyczny.
Zapisane

NOT IN RIC - nie notowane monety i błędy w The Roman Imperial Coinage, tomy VI i VII
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 3 039



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 29 Listopad 2011, 22:25:02 »

Problem polega na tym, czy oryginalne złotko w ogóle istnieje.
Otóż to! Biorąc pod uwagę wynalazczość i umiejętności bułgarskich producentów pamiątek, oraz fakt, że akurat ta monetka istnieje w kilku "różnometalicznych" wariantach przyjąłbym, że raczej nie. I to do czasu, aż nie pojawi się (hipotetyczny) egzemplarz, co do którego autentyczności nie będzie żadnych wątpliwości... W co wątpię.

Pozdrawiam serdecznie
Zenon M.
Zapisane
Orpio
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 029
Zainteresowania:
Cesarstwo Rzymskie, Judea, Sasanidzi

Wiadomości: 1 359



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 20 Grudzień 2011, 23:33:44 »

Przeglądając Alle... wpadła mi w oko znajoma monetka. Co ciekawe, po opisie aukcji "Licyniusz denar", wnioskuję, że "cudaczek" jest srebrny (lub za taki ma uchodzić). Sprzedający, zaznacza, że jest to flasik, ponoć dobry (co do tego miałbym wątpliwości). Ciekawe czy wypłynie, za jakiś czas...
Zdjęcia zamieszam, jako materiał podglądowo - dydaktyczny.


* Licek_fals_aw.jpg (53.61 KB, 800x547 - wyświetlony 121 razy.)

* Licek_fals_rw.jpg (47.98 KB, 800x532 - wyświetlony 111 razy.)
« Ostatnia zmiana: 20 Grudzień 2011, 23:35:19 wysłane przez Orpio » Zapisane

Orpio
były Sekretarz IV Triumwiratu TPZN
TPZN nr 029
nabializm
TPZN 005
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 005
Zainteresowania:
Cesarstwo Rzymskie III/IV wiek

Wiadomości: 2 719



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 22 Grudzień 2011, 20:40:10 »

Już coś o tym srebrze było na forum.

http://forum.tpzn.pl/index.php/topic,173.0.html
i wypowiedź tropiciela falsów - kwintowicza
http://www.klaser.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9&sid=b162a98041a0c5296f8cd8b2229551eb
Zapisane

Prezes TPZN 005 w stanie spoczynku
- Maciej Nabiałek: ncr3i4@gmail.com
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 536


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 06 Kwiecień 2012, 20:02:26 »

Nowy trop

Georges Depeyrot w opracowaniu LES MONNAIES D'OR DE DIOCLETIEN A CONSTANTIN I (284-337) wymienia ten egzemplarz monety - poz. Rome 17/3

Autor powołuje się na jeden znany egzemplarz z aukcji Numismatic fine arts, 25 mars 1976, 467

Umieszcza go w emisji z roku 312.

Niestety na tablicach brak ilustracji tego krążka Smutny
Zapisane
nabializm
TPZN 005
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 005
Zainteresowania:
Cesarstwo Rzymskie III/IV wiek

Wiadomości: 2 719



Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 06 Kwiecień 2012, 22:05:38 »

Numismatic Fine Arts, Auction II, 25-26 March 1976

http://www.vcoins.com/ancient/kirkdavis/store/viewItem.asp?idProduct=316

może jeszcze można kupić
Zapisane

Prezes TPZN 005 w stanie spoczynku
- Maciej Nabiałek: ncr3i4@gmail.com
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 536


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 07 Kwiecień 2012, 08:51:12 »

Sorry, this item has been sold.
Zapisane
nabializm
TPZN 005
Członkowie TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 005
Zainteresowania:
Cesarstwo Rzymskie III/IV wiek

Wiadomości: 2 719



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 07 Kwiecień 2012, 11:01:49 »

no tak, nie zauważyłem - zerknij na wiadomość na priv Uśmiech
Zapisane

Prezes TPZN 005 w stanie spoczynku
- Maciej Nabiałek: ncr3i4@gmail.com
zenonmoj
Rada Oficerów TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Legitymacja: TPZN nr 058
Zainteresowania:
Monety rzymskie, głównie tetrarchowie, Konstantyn i rodzinka; Rzeczpospolita przedrozbiorowa.

Wiadomości: 3 039



Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 13 Kwiecień 2012, 12:51:02 »

Nasz znajomy po raz kolejny pojawił się w sprzedaży. Powiadomiłem sprzedawcę, że to fals.
http://allegro.pl/moneta-rzymska-i2261442744.html

ZM
Zapisane
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 536


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 13 Kwiecień 2012, 16:02:13 »

Rzeczony złoty konik nie zszedł na poprzedniej aukcji, więc ten sam dom aukcyjny wystawił go ponownie.
Tym razem obniżyli o 500 euronów i startują od 1200. Uparty naród...
Zapisane
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 536


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 13 Kwiecień 2012, 20:59:43 »

Czasem coś leży sobie spokojnie pod ręką, a człowiek kombinuje...

Ten konik Licyniusza opisany w katalogach Calico i Depeyrot, uwzględnił również Sear w IV tomie ROMAN COINS AND THEIR VALUES, poz. 15101A

Jest tam nawet ilustracja, którą pozwoliłem sobie zestawić z fotkami egzemplarza z Barcelony.

Nie wygląda to dobrze Niezdecydowany


* DS 15101A.jpg (143.4 KB, 883x773 - wyświetlony 92 razy.)
Zapisane
Tomanek
Gaduła
****
Poland Poland


Wiadomości: 3 536


Quaerenda pecunia primum est, virtus post nummos.


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 13 Kwiecień 2012, 21:09:35 »

Drugi obrazek nie załadował się


* koniki licy.jpg (245.22 KB, 628x641 - wyświetlony 101 razy.)
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM