Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
19 Grudzień 2018, 03:35:05


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Talar targowicki 1793  (Przeczytany 12445 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 116


Zobacz profil
« : 24 Maj 2012, 21:14:20 »

http://allegro.pl/talar-1793-i2354740295.html

Co o tym sądzicie?
Jak dla mnie to misternie wykonany fals. W dodatku sprzedająca poinformowała mnie mailowo że rant tej monety jest gładki - tymczasem powinien być na nim napis: FIDEI PUBLICAE PIGNUS.
Ale wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę.
Zapisane
harpsycho
Gaduła
****
Germany Germany

Legitymacja: TPZN nr 001
Stowarzyszenie:
I.R.O.S.E. Baden-Baden e.V.

Wiadomości: 1 216



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : 25 Maj 2012, 13:58:35 »

Jak dla mnie to misternie wykonany fals.

Jezeli, to nie "misternie" tylko "mizernie"...  Cool
Zapisane

JAK KIJEM, TO W MROWISKO!!!!

harpsycho
numizmat1
Użytkownik
**

Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 31 Maj 2012, 17:00:35 »

Nie wyglada na kopie i sam jakbym widział że jest ta aukcja to bym licytował!!! tylko ze nawet koleś nie wiedział w jaką dziedzinę numizmatyki trafić:)Uśmiech poleciał po kolei jak jest w spisie allegro:) europa póżniej nie zobaczył polski to Austrowegry:) nooo szkoda ze jej nie wyczaiłem! jestem pewny ze to oryginał. a co do rantu to niekoniecznie musiał sie zachować. widać ze moneta po przejściach wystarczy spojrzeć na ranty awersu i rewersu ... farciarz z tego kto to kupił.
Zapisane
Daniel82
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Boratynki

Wiadomości: 61


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : 31 Maj 2012, 19:04:28 »

A dla mnie ta aukcja śmierdzi na kilometr.

Po pierwsze primo Uśmiech osoba która która niby nie ma pojęcia miała akurat wagę jubilerską aby zrobić zdjęcie.

Po wtóre zawsze śmierdzą mi te historie typu znalazłam monetę i sprawdziłam ją u jubilera.

Po trzecie wydaje mi się że jeżeli osoba by nie była pewna autentyczności po prostu by napisała że jeżeli moneta okaże się falsem to zwraca pieniądze. A pisanie "Prosze o rozsadne licytowanie bo zwroty nie beda przyjmowane."  raczej wskazuje na szukanie Łosia.

Starcie awersu czy rewersu o niczym nie świadczy. Są całe szkoły fałszerzy specjalizujące się w tym zwłaszcza za wschodnią granicą.

I na koniec dziwi brak komentarza.
Zapisane

numizmat1
Użytkownik
**

Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : 31 Maj 2012, 19:15:57 »

co do szkoły fałszerzy.. to zapomnieliby napisu odbić na rancie???UśmiechUśmiechUśmiech i ten brak napisu własnie tez mnie utwierdza w przekonaniu ze to oryginał.spotkałem w swoim życiu wiele osób nie znających wartości pieknych numizmatów i opylajacych ich za bezcen. oczywiście dzisiejszy swiatopoglad jest nastawiony tylko i wyłącznie na oszustwo ale naprawde jeszcze w dzisiejszym zepsutym swiecie można spotkać super okazje i mysle ze ta aukcja nią była.a co do historii to może spójrz z innej strony. moze zdjecie faktycznie zrobione u jubilera bo może osoba pomyslała ze na allegro za samo srebro więcej weźmie:) naprawde sa różne mentalności ludzi.
Zapisane
wehikułczasu
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska królewska

Wiadomości: 51


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 31 Maj 2012, 19:39:50 »

numizmat1 coś pan mi tu za bardzo reklamę taj monety robi?
Zapisane
numizmat1
Użytkownik
**

Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 31 Maj 2012, 20:10:48 »

drógi Panie. To tylko moje zdanie i pluje sobie w brodę że jej nie zauważyłem na allegro wcześniej. Ale jeśli ktoś z was posiada takowe "falsy"jak ten chętnie kupię:)
Zapisane
Daniel82
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Boratynki

Wiadomości: 61


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 31 Maj 2012, 20:11:52 »



źródło: http://www.aukcjamonet.pl/index.php?par=80&aukcja=4&kat=80&content=main&co=pokaz&pid=&lot=155&gdzie=nastepny&jezyk=en

Proszę porównać odległość między wieńcem z liści dębu a słowem GRATITUDO w okolicach litery D.

Z tego co wiem to było parę odmian tego talara nie mam zdjęć wszystkich ale może ktoś się wypowie kto więcej z obcował z tymi monetami.
Zapisane

numizmat1
Użytkownik
**

Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 01 Czerwiec 2012, 14:03:51 »

dziś doszedłem do pewnej mądrej lektury w której napisano tak.."Kilka lat później, za pomocą ocalałych w mennicy stempli dokonano ponownego odbicia niektórych
monet i medali, wśród których były również talary targowickie.
Po zamknięciu mennicy warszawskiej 8 stycznia 1796r., jej były administrator Antoni Schroeder
kazał użyć starych stempli do bicia medali oraz jettonów, aby na nowo zgromadzić zbiór.
Pod koniec roku 1833 Franciszek Potocki (1788 - 1853), znany warszawski kolekcjoner monet
i medali, otrzymał pozwolenie carskiego namiestnika na przeprowadzenie w mennicy warszawskiej
przeglądu pozostałych starych stempli i zrobienie za pomocą niektórych tłoczeń dwóch egzemplarzy
medali dla swojej kolekcji.
Po zamknięciu w styczniu 1868r. mennicy warszawskiej, znajdujące się tam stemple monet
przewieziono do Sankt - Petersburga. Tu w 1870r., używając stempli drugiej odmiany, bito talary
targowickie w srebrze i miedzi. Cechą, która wyróżnia te monety, jest brak napisu na obrzeżu.
Los stempli talara targowickiego do dziś stanowi zagadkę dla badaczy. Archiwum mennicy
w Petersburgu, gdzie prawdopodobnie mogą się znajdować wyżej wymienione stemple, jest niedostępne
dla większości numizmatów - badaczy, zwłaszcza obcokrajowców."

a więc chyba juz wiem czemu nie ma na rancie napisu:) co zwiększa jeszcze bardziej okazałość tej monety bo z tego co mi się kojarzy to chyba tylko raz była wystawiona na aukcji moneta z Petersburga i to tylko w miedzi... wow
http://wcn.pl/archive/28_0487?q=1793+talar

a tu cały ten artykuł o Omawianym talarze.
 http://skarb.khoz.ru/pdf/taler_targ.pdf
naprawdę warto przeczytać
Zapisane
Daniel82
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Boratynki

Wiadomości: 61


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : 01 Czerwiec 2012, 15:30:17 »

i co ciekawe pojawił się pozytywny komentarz u użytkownika goska3350. Więc wygląda że wszystko było ok. Dziwna historia. Ja osobiście unikam takich aukcji ale może czasem wato zaryzykować.
Zapisane

Pabloss
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska od XVI wieku, SAP, II RP

Wiadomości: 116


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 02 Czerwiec 2012, 20:28:21 »

Przejrzałem archiwum WCN:
http://www.wcn.pl/archive?q=talar+1793
Żaden ze sprzedanych talarów nie odpowiada stemplem temu sprzedanego na Allegro - wszystkie różnią się odległością napisu otokowego POSTERITATI GRATITUDO CONCIVIBUS EXEMPLUM. W oryginałach napis jest bliżej wieńca jak słusznie zauważył Daniel82.
Drugi przykład: spójrzcie na koniec łodygi nad literą U w słowie CONCIVIBUS. W oryginale jest znacznie bliżej U.

W takim razie albo jest to jakaś późniejsza, nienotowana odbitka albo fals.
 
Zapisane
numizmat1
Użytkownik
**

Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : 03 Czerwiec 2012, 06:20:47 »

kolego PABLOSS myślę że tu nie należy porównywać tej monety do oryginałow z czasów SAP tylko z wiecznej kopi z Petersburga. Po pierwsze jak sam pisałes właściciel pisał że nie było napisu na rancie a poczytaj sobie ta lektore ktora dałem w moim przedostatnim poscie wyżej. I porównaj właśnie z tamtą moneta z aukcji WCN i niby oryginalnymi stemplami bita ta MIEDŹÓWKA i jakbyśmy chcieli ja identyfikować czy fals czy nie to doszlibyśmy do wniosku że fals bo różnice na niej dopiero są mega.choć widzę jedna monetę identyczna podpisana że mennica warszawa no i odstęp jest identyczny oczywiscie trzeba tez brać pod uwagę stan tej monety jest dość wytarta co optycznie może dawać wrażenie na zdjęciu różnic odległości. Tak jak napisałem moim zdaniem jest to właśnie "wieczna kopia" w srebrze co było by rzadkością jeszcze większą niż oryginał. Ale chyba nie dowiemy się tego na 100% tylko możemy sobie gdybać. a oto ten talar warszawski z wcn
 http://wcn.pl/archive/35_0412?q=1793+talar
jest mniej wytarty ale też jest no i od razu jest zauważalna większa odległość D od wieńca.
Zapisane
Daniel82
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Boratynki

Wiadomości: 61


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : 07 Czerwiec 2012, 21:26:39 »

Chyba znalazłem stempel tego talara  Chichot



a tutaj aukcja:

http://allegro.pl/kopia-k121-talar-targowicki-mosiadz-i2334169830.html
Zapisane

numizmat1
Użytkownik
**

Wiadomości: 11


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : 08 Czerwiec 2012, 09:17:23 »

haha:) temat gorący:) ale akurat w tej kopi to widzę masę różnic. Po pierwsze czcionka jest cieńsza następnie przy literze M żołądz w kopi wychodzi pod kontem prostym bez żadnego nawet "patyka" następnie żołądz wyżej w kopi wychodzi poza liście , dalej w słowie OBRATAM litera M łączy się prawie z żoledziem. Różnic jest jeszcze więcej ale proszę spójrz na druga stronę kopi i omawianej monety na MDCCXCll i przyjrzyj się ll no i od słowa MARCA od litery M jest znaczna różnica odstępu. No i przedewszystkim waga i różnica 2g.A porównaj sobie ta monetę z moneta ta co dałem wyżej z WCN.
Zapisane
Daniel82
Użytkownik
**
Poland Poland

Zainteresowania:
Boratynki

Wiadomości: 61


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 08 Czerwiec 2012, 20:34:57 »

Żartowałem  Duży uśmiech. Zgadzam cię numizmat1 - talar podany przez ciebie jest bardzo bliski i chyba tylko dokładne porównanie tych dwóch sztuk może to rozsądzić.
Zapisane

Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM