Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
21 Wrzesień 2017, 12:31:53


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 ... 12 13 [14] 15   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Orty gdańskie Zygmunta III - różnice  (Przeczytany 76863 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 437



Zobacz profil
« Odpowiedz #195 : 08 Sierpień 2015, 23:10:54 »

Przez dłuższy czas musiałem zapomnieć o monetach i zająć się pracą itd.  Mrugnięcie Powoli wracam do życia numizmatycznego.  Uśmiech
Na zdjęciach falsyfikaty z epoki. Monety wykonane z cienkiej blaszki srebra. Na zbiorczym zdjęciu pierwsza moneta od lewej strony to fals orta 1625, który ledwie się zachował. O dziwo pozostał cienki kawałek osłaniający rant. Kolejny ort to również rocznik 25 z dobrze zachowanym awersem i bardzo zniszczonym rewersem. Ostatnia moneta jest w najlepszym stanie. 

Norbercie, czy wiadomo Ci z czego zrobiony rdzen?
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #196 : 09 Sierpień 2015, 12:25:22 »

Cytuj
Norbercie, czy wiadomo Ci z czego zrobiony rdzen?


Niestety nie. Jeszcze nie robiłem żadnych badań, a na oko nie będę oceniał.  Mrugnięcie Na pewno jeden z tych falsyfikatów posłuży do badań.
Na razie mogę podać tylko wyniki badań podobnie wykonanego orta 1618.

Blaszka:

Ag 94,26
Au 0,68
Cu 3,65
Sn 1,15
Pb 0,23

Jądro:

Ag 6,6
Cu 29,41
Sn 48,03
Pb 15,8
Fe 0,16


* 18.jpg (180.46 KB, 798x388 - wyświetlony 131 razy.)
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpień 2015, 12:28:16 wysłane przez pasjonatort » Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #197 : 17 Wrzesień 2015, 17:28:15 »

Kolejne fałszerstwo orta gdańskiego 1625 w bardzo słabym stanie.


* 19504118.jpg (69.21 KB, 652x353 - wyświetlony 132 razy.)
Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #198 : 02 Kwiecień 2016, 12:38:02 »

I jeszcze kilka podobnych ortów.


* 25534115.jpg (149.21 KB, 908x466 - wyświetlony 100 razy.)

* IMG_9919_800.jpg (190.75 KB, 996x482 - wyświetlony 102 razy.)

* IMG_9921_800.jpg (67.52 KB, 757x277 - wyświetlony 99 razy.)
Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #199 : 14 Sierpień 2016, 15:24:59 »

Tym razem wstawiam zdjęcie falsa z epoki z datą 1626 oraz inny przykład ciekawej monety. O ile stylistycznie portret jest wykonany na dobrym poziomie, to już prawy lew jest fantazyjny.  Mrugnięcie
Więcej o tej monecie napiszę na naszym fanpegu na fb.


* violity.jpg (122.22 KB, 642x317 - wyświetlony 88 razy.)

* IMG_0015.JPG (188.32 KB, 680x662 - wyświetlony 92 razy.)

* IMG_0017.JPG (195.78 KB, 680x652 - wyświetlony 97 razy.)
Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #200 : 21 Wrzesień 2016, 11:03:19 »

Jednym z ciekawszych wariantów jest ozdobik z tak zwanymi "wąsami", która występuje tylko w 1618. Niedługo napiszę kilka słów o tym ozdobniku, ponieważ występuje on w różnych odmianach stemplowych i warto dokładniej im się przyjrzeć. Na razie chciałem pokazać orta z wadą. Podobna moneta była raz na WCN: http://wcn.pl/auctions/32/267
Znam jeszcze jeden egzemplarz z aukcji HA.

Co myślicie o tym ozdobniku? Na podanym przykładzie widać uszkodzenie stempla i całość zaczyna przypominać jedną zakrytą plamę. Mrugnięcie


* IMG_0510.JPG (483.6 KB, 1461x1493 - wyświetlony 84 razy.)
Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #201 : 02 Październik 2016, 21:06:22 »

Znalazłem zdjęcia kolejnego falsa z epoki. Srebrzenie ledwie już widać, ale warto spojrzeć na legendę po stronie rewersu.


* 30656_1474308780.jpg (202.86 KB, 1015x505 - wyświetlony 77 razy.)

* 30656_1474308833.jpg (123.09 KB, 842x414 - wyświetlony 70 razy.)
Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #202 : 09 Październik 2016, 20:29:25 »

W innym wątku wstawiałem zdjęcie podziurawionego falsa Władysława, a tym razem ort 1610 mający dwie dziurki. Według mnie moneta oryginalna.


* 10 dziurki.jpg (260.3 KB, 562x829 - wyświetlony 75 razy.)
Zapisane

PREM
Członkowie TPZN
Stały bywalec
*
Poland Poland

Stowarzyszenie:
TPZN
Zainteresowania:
Polska Królewska od Jagiellonów do Wazów, Rosja XVIII-XIX w

Wiadomości: 131



Zobacz profil
« Odpowiedz #203 : 10 Październik 2016, 12:48:15 »

Gdyby nie dziurki to całkiem ładna :-) Pewnie była nanizana na jakiś rzemyk albo drucik jako ozdoba i chyba leżała w ziemi w pobliżu jakiegoś żelastwa korodującego.
Zapisane
modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 195



Zobacz profil
« Odpowiedz #204 : 08 Listopad 2016, 00:19:33 »

Witam

Mógłbym prosić o opinię w sprawie tych monet:
1 - 1618 waga 5,8g
2 - 1618 waga 6,4g
3 - 1613 waga 5,1g

Odnośnie nr 3 raczej jestem skłonny uznać, że to fals jak podaje sprzedawca. Natomiast odnośnie tych dwóch z 1618 r nie jestem pewien. Średnicy nie znam tylko podana jest waga różna o 0,6g.
W 2 napis zachodzi aż na koronę króla., który ma jakby też krótszą szyję. W herbie gdańska nad krzyżami a pod łapą niedźwiedzia są 3 pary, jakby to powiedzieć "wypustki" nad liśćmi.
1-ka tych wypustek ma tylko 2 pary ale za to w dacie 1618 dziwna jest jakaś "6". Ma też podwojone D w napisie GEDANENSIS, które mimo wszystko jest jakieś zgrabniejsze niż w przypadku 2.

Będę wdzięczny za wszelkie opinie, dopiero uczę się ortów  Uśmiech


* ort1618_1.jpg (241.98 KB, 1181x614 - wyświetlony 79 razy.)

* ort1618_2.jpg (243.99 KB, 1181x647 - wyświetlony 78 razy.)

* ort1618_3.jpg (274.6 KB, 1181x620 - wyświetlony 82 razy.)
« Ostatnia zmiana: 08 Listopad 2016, 00:21:53 wysłane przez modsog » Zapisane
pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #205 : 08 Listopad 2016, 14:00:12 »

Witam
Mógłbym prosić o opinię w sprawie tych monet:
1 - 1618 waga 5,8g
2 - 1618 waga 6,4g
3 - 1613 waga 5,1g

Witam,

Pierwsza moneta na pewno jest oryginalna. Wydaje mi się, że jej waga jest wyższa, ponieważ kiedyś oglądałem na żywo tego orta.
Druga moneta to prawie na pewno falsyfikat.
Trzeci to fals.
I na pewno nie są to falsyfikaty z epoki.
Pytanie bardziej pasuje do wątku o falsach. Mrugnięcie
Zapisane

modsog
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
XX wiek + monety SIGIS III DG

Wiadomości: 195



Zobacz profil
« Odpowiedz #206 : 08 Listopad 2016, 20:30:04 »

Dzięki za odpowiedź.
Mogę liczyć jeszcze tylko na jakiekolwiek uwagi dlaczego 2 to fals?  Uśmiech
Faktycznie, postaram się następnym razem z pytaniami przenieść do odpowiedniego działu ale i tak jest lepiej bo byłem wczoraj taki zakręcony, że zadałem to pytanie w "szóstakach" Język

Pozdrawiam
Zapisane
geraltttt82
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
OFEC XX wiek

Wiadomości: 120


http://en.numista.com/echanges/profil.php?id=62681


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #207 : 10 Listopad 2016, 13:39:56 »


 Waga 5,90 g

 Czy to fals ?

 


* ort 1.jpg (84.75 KB, 700x348 - wyświetlony 87 razy.)
Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 223


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #208 : 12 Listopad 2016, 14:06:20 »

Waga 5,90 g
Czy to fals ?

Na podstawie takiego zdjęcia ciężko mieć pewność, ale kojarzę tego sprzedawcę i nie zauważyłem żeby w swojej ofercie miał podejrzane monety. Identyczne uszkodzenie występuje na innych ortach. Waga niska, ale łapie się w dolnych granicach.


* 6441186152_1.jpg (317.08 KB, 893x701 - wyświetlony 55 razy.)
Zapisane

geraltttt82
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
OFEC XX wiek

Wiadomości: 120


http://en.numista.com/echanges/profil.php?id=62681


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #209 : 13 Listopad 2016, 13:08:03 »

Zrobiłem lepsze zdjęcia. Czy to może być przebitka z 3 na 4 ?



* ort1 [1600x1200].jpg (278.25 KB, 1371x1200 - wyświetlony 58 razy.)

* ort2 [1600x1200].jpg (241.16 KB, 1371x1200 - wyświetlony 59 razy.)

* ort 3.jpg (73.61 KB, 561x343 - wyświetlony 54 razy.)
Zapisane

Strony: 1 ... 12 13 [14] 15   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM