Aktualności:

  • 15 Wrzesień 2019, 07:26:02

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Skarb z Pełczysk  (Przeczytany 4035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

acidboy

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 454
Skarb z Pełczysk
« dnia: 27 Lipiec 2012, 08:33:45 »
Witajcie

Poszukuje artykułu/opracowania pana Teofila Żebrawskiego - Pieniądze stare znalezione w roku 1844 w Pełczyskach. Niestety nie wiem gdzie on sie ukazał i staram sie go namierzyć. Może ktoś z Was wie gdzie go można znalezc lub moze ktos posiada go w swojej bibliotece. Bede bardzo wdzieczny za info. Z gory bardzo dziekuje.
Pozdrawiam
Grzesiek
TPZN 050

husyta74

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Zainteresowania: wczesne średniowiecze + mennictwo śląskie
Odp: Skarb z Pełczysk
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipiec 2012, 14:54:21 »
Witaj.
Art. nie mam ale tu masz tablice: http://www.denary.com.pl/tablice-04.html

Pozdrawiam
Waldek.
Naukę buduje się z faktów tak jak dom buduje się z cegieł, ale samo nagromadzenie faktów nie jest jeszcze nauką, podobnie jak kupa cegieł nie jest domem. 

Henri Poincaré

acidboy

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 454
Odp: Skarb z Pełczysk
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipiec 2012, 10:34:02 »
Dzieki Waldku, ale tablice mam i szukam teraz opisu tych tablic :) o wlasnie zaraz cos ci wysle czego nie masz ...
Pozdrawiam
Grzesiek
TPZN 050

mike79

  • Stały bywalec
  • ***
  • Wiadomości: 176
Odp: Skarb z Pełczysk
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Lipiec 2012, 10:37:28 »
Witam, obszerny opis znajduje się w książce : "DAWNE MONETY POLSKIE DYNASTYI PIASTÓW I JAGIELLONÓW" rok wydania 1883, posiadam skany więc jeśli to Pana interesuje mogę przesłać.
Pozdrawiam Michał

acidboy

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 454
Odp: Skarb z Pełczysk
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Lipiec 2012, 12:01:25 »
Dzieki za info. Posiadam opracowanie Stronczyńskiego, o ktorym mowisz, ale nie zagladalem tam :D
Pozdrawiam
Grzesiek
TPZN 050

nabializm

  • TPZN 005
  • Członkowie TPZN
  • Gaduła
  • *
  • Wiadomości: 2 720
Odp: Skarb z Pełczysk
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Lipiec 2012, 10:35:20 »
Pewnie to znalazłeś, ale podam Borys Paszkiweicz - WSTĘP DO REINTERPRETACJI SKARBU Z PEŁCZYSK

http://www.muzeum.krakow.pl/fileadmin/Notae/Tom_V/B.%20Paszkiewicz%20%C5%9Awi%C4%99ty%20Stanis%C5%82aw%20na%20denarze%20krakowskim%20z%20XIII%20wieku.%20(Wst%C4%99p%20do%20reinterpretacji%20skarbu%20z%20Pe%C5%82czysk).pdf

Coś się znajdzie też tu: MUZEUM MIEJSKIE XIII OGÓLNOPOLSKA SESJA NUMIZMATYCZNA W NOWEJ SOLI - STEMPEL MONET OBRAZ A SŁOWO, NOWA SÓL 2006

Wzmianka o brakteacie "syrenim" ze skarbu w Wieńca wspomina Witold Garbaczewski - Magiczna funkcja obrazu i słowa – moneta jako apotropaion. Polecam cały artykuł. Ciekawy też jest artykuł Bogumiła Haczewska - Obce wzorce brakteatów ze skarbu krakowskiego, tu wzmianka o brakteacie z Pełczyska

https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:91vr642IwYUJ:muzeum-nowasol.pl/index.php/biblioteka-cyfrowa.html%3Fdownload%3D9:xiii-sesja-numizmatyczna-stempel-monet-obraz-a-slowo+%22Skarb+z+Wie%C5%84ca%22&hl=pl&gl=pl&pid=bl&srcid=ADGEESh8X5Zs_M6RryT3YlET7-JyF2uB21mDaV6ILA-BRtnZO4es4uKgxwdfuqSxsxI7q7u-bqfeaYV5AE8SwAAqjNnnwLtwlZzjyw1DdcmV5JTclC2XusT11E8mUiBAUTjJ8PU8ziS0&sig=AHIEtbQNa36lViBnBCEa7PRmuxeMA80e8g
« Ostatnia zmiana: 31 Lipiec 2012, 10:48:34 wysłana przez nabializm »
Prezes TPZN 005 w stanie spoczynku
- Maciej Nabiałek: ncr3i4@gmail.com

acidboy

  • Członkowie TPZN
  • Stały bywalec
  • *
  • Wiadomości: 454
Odp: Skarb z Pełczysk
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Lipiec 2012, 14:38:06 »
Dzieki Maćku, znalazlem, lecz to nie do koncza to czego szukam. Wykopalisko z Pełczysk jak juz zdolalem sie dowiedziec jest przedstawione w opracowaniu S.Kubiak - Znaleziska monet z lat 1146-1500 z terenu Polski. Inwentarz (tablice 22-26), zas z Wiencem bedzie nieco ciezej. Tablice monet z Wienca sa przedstawione w WN 1991 NR 1-2, lech ich nie posiadam. Moze ktos ma ?

S.Kubiak - Znaleziska monet z lat 1146-1500 z terenu Polski. Inwentarz
http://www.sendspace.com/file/swqhx5

« Ostatnia zmiana: 31 Lipiec 2012, 18:43:49 wysłana przez acidboy »
Pozdrawiam
Grzesiek
TPZN 050

 

R E K L A M A
aukcja monet