Strona główna | Forum | Artykuły | Galeria | Kalendarz
TPZN - Forum numizmatyczne
Aktualności:
 
*
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?
20 Sierpień 2017, 06:05:05


Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji


Strony: 1 ... 29 30 [31] 32 33   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Falsy ortów.  (Przeczytany 115210 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 393



Zobacz profil
« Odpowiedz #450 : 16 Luty 2017, 20:55:00 »

Kolejny bulgarski fals na ebayu. Sprzedawca arogancko zaprzecza pomimo, ze ostrzegalem go juz wczesniej, Uwaga na oszusta.

http://www.ebay.ca/itm/1623-Danzig-1-4-Thaler-Ort-/222392782211?
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 219


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #451 : 20 Marzec 2017, 21:04:24 »

Najbardziej rozpoznawalny fals orta gdańskiego 1623 coraz częściej pojawia się na różnych aukcjach. Nawet nie podaję wszystkich, bo szkoda czasu. Tym razem jednak wstawię zdjęcie awersu, bo moneta została wystawiona przez znaną firmę - Antykwariat Numizmatyczny Niemczyk.


* fals allegro.jpg (484.37 KB, 2006x2033 - wyświetlony 122 razy.)
Zapisane

avallon
Nowy użytkownik
*
Poland Poland


Wiadomości: 4


Zobacz profil
« Odpowiedz #452 : 25 Kwiecień 2017, 19:10:17 »

Witam,  według mnie te orty trochę "dziwnie" wyglądają
http://allegro.pl/ort-gdanski-1618r-okolomenniczy-do-kolekcji-i6792584244.html#thumb/4
 O poniższym egzemplarzu  pisał kolega  Pasjonatort 22 stycznia 2017, tym razem chyba ta sama moneta jest w gradingu, ale obie wyglądają jakoś nienaturalnie i bardzo podobnie.
http://allegro.pl/ort-1616rok-pcgs-au-details-i6791391923.html
Jaki jest Wasz ogląd na te monety?
Pozdrawiam
Zapisane
półtoraczek
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
Bialskopodlaski Klub Kolekcjonera.
Zainteresowania:
półtoraki i orty Z. III Wazy,trojaki S.A.Poniatowskiego.

Wiadomości: 58



Zobacz profil
« Odpowiedz #453 : 26 Kwiecień 2017, 08:08:01 »

Moim zdaniem ort 1618 to kopia.
Zapisane
pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 219


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #454 : 05 Maj 2017, 12:29:57 »

Moim zdaniem ort 1618 to kopia.

Jeśli chodzi o tego sprzedawcę to też mam spore wątpliwości co do oryginalności wystawianych ortów. Wszystkie monety mają bardzo podobny wygląd.

Zaraz siadam do napisania małej notki o falsie 1623, który w ostatnim czasie pojawił się w sprzedaży w kilku miejscach. Moneta nadal dostępna w ofercie firmy KSN Gibon.
http://allegro.pl/ksngibon-zygmunt-iii-waza-ort-1623-gdansk-i6806572798.html#thumb/2
Zapisane

pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 219


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #455 : 05 Maj 2017, 14:07:25 »

Pozwolę sobie skopiować swój tekst, który zamieściłem na naszym fb.

FALSYFIKAT orta gdańskiego 1623
Zwracam się do Państwa z ogromną prośbą. Proszę o powielanie poniższego wpisu przez przesyłanie dalej, a nawet kopiowanie zawartych w nim informacji. Pora wreszcie zakończyć wstydliwy proceder, którego jesteśmy świadkami. Ort, o którym jest ten tekst co chwilę pojawia się na przeróżnych portalach aukcyjnych - allegro, Ebay, OLX, a nawet na aukcjach stacjonarnych. Większość znanych firm zaliczyła mniejszą czy większą wpadkę z tym ortem. W żadnym wypadku moim celem nie jest naśmiewanie się z tych firm, a jedynie chcę pokazać skalę rozpowszechnienia tego falsyfikatu. Największym niebezpieczeństwem, z którym należy walczyć jest obawa przed zaakceptowaniem tego typu monety jako oryginału. Od wielu lat można spotkać takie podróbki na aukcjach i mniej obeznane osoby lub wręcz nieuczciwi sprzedawcy, mogą podpierać się słowami… przecież identyczny ort był w X firmie. Dlatego apeluję o rozpowszechnienie tych informacji, a właścicieli firm numizmatycznych o zapamiętanie. Nie było i nie ma oryginalnego orta gdańskiego 1623 w takim wariancie!

Podstawowe charakterystyczne cechy ułatwiające odróżnienie fałszerstwa:
Awers
- cyfra 1 nie ma prawej, górnej części daszka
- specyficzny nos króla
Rewers
- łeb prawego lwa bardziej przypomina „kosmitę” niż zwierzaka
- na dole pod herbem koło łap lwów znajdują się 3 lub rzadziej 4 duże kropki

Dodatkowo na niektórych egzemplarzach przy łapie lewego lwa może być pozostałość po literze K. I tutaj dochodzimy do prawdopodobnego początku tego fałszerstwa. W roku 1997 przypadały obchody z okazji Tysiąclecia Miasta Gdańska. Na pamiątkę tych wydarzeń został wypuszczony żeton imitujący orta gdańskiego 1623. Jeśli się nie mylę to tamte monety miały literkę K, jako kopia. Może ktoś z Państwa posiada taką pamiątkę i podzieli się informacjami na jej temat. Z góry dziękuję.
Od tamtego momentu coraz częściej omawiany ort zaczął pojawiać się w różnym stopniu zniszczenia na aukcjach. Poniżej wymieniam tylko kilka z wielu zagranicznych aukcji, na których znane domy aukcyjne wystawiały takie podróbki.
Auktionen Meister & Sonntag, Auction 6, Lot 830 – 1 Oct. 2008
Leipziger Münzhandlung und Auktion Heidrun Höhn, Auction 71, Lot 670 - 12 Mar. 2011
Heritage Auctions, Inc., 2006 January (HWCA) New York Signature Auction, Lot 14434 – 9 Jan. 2006
Gerhard Hirsch Nachfolger, Auction 276, Lot 5527 – 23 Sept. 2011
Fritz Rudolf Künker, eLive Auction 41, 12-14 July 2016, Lot 551

W tej chwili na portalu www.ma-shops.com dostępne są cztery takie fałszerstwa wystawione przez różnych sprzedawców. Wystarczy wpisać hasło 1623 ort i popatrzeć.

Jeśli chodzi o nasz rynek to niestety identyczne falsy pojawiały się w ofercie najbardziej rozpoznawalnych firm numizmatycznych, m. in.
http://wcn.pl/auctions/29/187
http://archiwum.niemczyk.pl/page/2676962395/polska-zygmunt-iii-waza-ort-1623-gdansk-st-3

Dosłownie parę dni temu na allegro firma GGN sprzedała takiego falsa za 208,15 zł.
Natomiast obecnie trwa aukcja monety wystawionej przez firmę KSN Gibon.
http://allegro.pl/ksngibon-zygmunt-iii-waza-ort-1623-gdansk-i6806572798.html#thumb/1

Powtórzę swoje słowa, podawanie przykładów nie jest atakiem na powyższe firmy, a jedynie ma nam wszystkim uzmysłowić skalę dostępności tych podróbek. Dlatego zwracam się z wielką prośbą do właścicieli firm numizmatycznych o dokładniejszą weryfikację przyjmowanych monet. A do wszystkich osób o rozpowszechnianie tych uwag.
Jeszcze jako ciekawostkę podam, że w roku 2016 na allegro był dosłownie wysyp takich falsów oferowanych dosłownie na woreczki po złotówce za monetę. Obecnie w dziale kopie i reprodukcje jest możliwość zakupu za 7 zł.
Z góry dziękuję za pomoc w powielaniu ostrzeżenia o fałszerstwie orta 1623.



* okolicznościowy żeton.jpg (22.89 KB, 400x492 - wyświetlony 54 razy.)

* fals.jpg (19.43 KB, 400x308 - wyświetlony 72 razy.)

* GGN.jpg (126.38 KB, 1231x615 - wyświetlony 60 razy.)
Zapisane

cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 393



Zobacz profil
« Odpowiedz #456 : 06 Maj 2017, 04:59:35 »

http://www.ebay.ca/itm/1623-Danzig-Poland-Large-Silver-Ort-1-4-Thaler-Sigizmund-III-400-years-old-Nice-/232198849264?hash=item36102142f0:g:Bz4AAOSwo4pYcPko

A temu wyslalem dwie wiadomosci, bo wystawial to dwa razy i tylko sie klocil, ze dobra...juz o nim pisalem
http://www.ebay.ca/itm/222392782211?ul_noapp=true

I jeszcze tutaj
http://www.ebay.ca/itm/391774942395?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2017, 07:10:10 wysłane przez cancan62 » Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
Gradiv
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska i kraje sąsiednie w XVI-XVII w.

Wiadomości: 695


Zobacz profil
« Odpowiedz #457 : 06 Maj 2017, 21:35:49 »

Te falsy są starsze niż 1997 r. Naciąłem się na takiego już w 1994, (mam zapiski).
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2017, 21:37:20 wysłane przez Gradiv » Zapisane
pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 219


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #458 : 07 Maj 2017, 12:17:08 »

Te falsy są starsze niż 1997 r. Naciąłem się na takiego już w 1994, (mam zapiski).

Dzięki za informację! Można wiedzieć gdzie był kupiony?
Niemniej te falsy są tak charakterystyczne, że wręcz nie wypada żeby zostały wystawione przez znane firmy.

Cytuj
A temu wyslalem dwie wiadomosci, bo wystawial to dwa razy i tylko sie klocil, ze dobra...juz o nim pisalem
http://www.ebay.ca/itm/222392782211?ul_noapp=true

I jeszcze tutaj
http://www.ebay.ca/itm/391774942395?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Dużo tego się pojawia i pewnie część osób naprawdę uważa takie monety za oryginalne.
Zapisane

cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 393



Zobacz profil
« Odpowiedz #459 : 10 Maj 2017, 05:08:58 »

I jeszcze ten
https://www.ma-shops.com/hanseaten/item.php5?id=161129011&lang=en
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
Gradiv
Stały bywalec
***
Poland Poland

Zainteresowania:
Polska i kraje sąsiednie w XVI-XVII w.

Wiadomości: 695


Zobacz profil
« Odpowiedz #460 : 10 Maj 2017, 21:18:24 »

Antykwariat w Nowym Sączu, róg Rynku i Jagiellońskiej. Mieli wtedy sporo niezłych monet, w części sprowadzanych zza wschodniej i południowej granicy, ale zdarzały się i wpadki. W tym samym miejscu po raz pierwszy ujrzałem fałszywe szóstaki malborskie z datami 1600 i 1601, a także półtalara gdańskiego 1640.
Zapisane
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 393



Zobacz profil
« Odpowiedz #461 : 11 Maj 2017, 13:07:49 »

This is a very dangerous fake, because it has a lot of characteristics of a genuine coin. It was established to be a Balkan production, probably in early 1990. There is a multitude of those on the market and sometimes sold by reputable sellers, which helps them appear even more real.
The coin characterics are:
Obv
- number "1" misses the right top seriff
- the king's nose is differemnt than any other effigy of Sig III
Rev
- right lion's head doesnt have a lower jaw and looks like a "allien helmet"
- there are three or (rarely) four dots located below the coat of arms, in vicinity of lions' paws, which dots do not appear on the genuine coins.

Hope it helps
« Ostatnia zmiana: 12 Maj 2017, 04:29:59 wysłane przez cancan62 » Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
cancan62
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Canada Canada

Zainteresowania:
Polskie monety bite w mennicach pruskich od XVIw. Krol Stas i Batory.

Wiadomości: 2 393



Zobacz profil
« Odpowiedz #462 : 12 Maj 2017, 13:09:43 »

Jakie jest oryginalne zrodlo infomacji, ze to fals?
Zapisane

Wszystko przemija. Dzisiaj choinka, jutro kawal kija...
Jacek
pasjonatort
Triumwirat TPZN
Gaduła
*
Poland Poland

Zainteresowania:
Zygmunt III - orty gdańskie. Gustaw - trojaki elbląskie.

Wiadomości: 1 219


TPZN 080


Zobacz profil
« Odpowiedz #463 : 13 Maj 2017, 21:01:21 »

Możesz podać:
http://ortygdanskie.pl/?page_id=62

http://orty.pl/catalog/fake_orts.html

Orts of Sigismund III Vasa - Igor Shatalin, Norbert Grendel 2013
Zapisane

su-22
Użytkownik
**
Poland Poland

Stowarzyszenie:
brak
Zainteresowania:
numizmatyka

Wiadomości: 23


Zobacz profil
« Odpowiedz #464 : 24 Czerwiec 2017, 11:07:48 »

http://allegro.pl/ort-zygmunt-iii-waza-1617-r-gdansk-i6841575713.html#thumb/1

co sądzicie o tym ? odlew?
Zapisane
Strony: 1 ... 29 30 [31] 32 33   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Numizmatyka - linki do stron | Najlepsze strony numizmatyczne
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines

Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS! Dilber MC Theme by HarzeM